به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در آیین بازدید از دبیرخانه تحویل آثار سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در شهرری افزود: به کارگیری دانش آموزان نخبه در امور جاری کشور از اهداف این وزارتخانه است که در این زمینه سایر نهادها نیز باید به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی در ادامه به کیفیت تولیدات فرهنگی و هنری دانش آموزان اشاره کرد و افزود: نباید انتظار داشت این تولیدات حرفه ای باشد اما می توان با کمک سایر نهادهابرای عرضه بهتر تجاری سازی کرد.
این مسئول آموزش و پرورش گفت: 6 میلیون و 174 هزار و 451 دانش آموز در سال تحصیلی 96 -97 در مسابقات فرهنگی و هنری کشور شرکت کردند.
وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات از هر لحاظ دارای اهمیت ویژه است ولی باید در کیفیت فرآیندهای اجرایی مسابقات تجدید نظر شود.
معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از فضای مدارس کشور نیز گلایه کرد و گفت: کلاس های درس نباید صرفا تحت آموزش علم و دانش قرارگیرد و با فرهنگی کردن مدارس روحیه همگرایی، تعامل و حس مسئولیت پذیری نیز در میان دانش آموزان تقویت کرد.
کاظمی افزود: مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان همه ساله در دو رده دختران و پسران برگزار می شود.
وی عنوان کرد: این مسابقات در پنج رشته هنرهای نمایشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی و هنرهای ادبی و پژوهشی برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این برنامه گفت: تولیدات فرهنگی و هنری دانش آموزان از یک هزار و 200 کانون فرهنگی و تربیتی کشور در جشنواره 2 سالانه وزارت آموزش و پرورش عرضه می شود.
علی رمضانی افزود: فروش این محصولات در این جشنواره ها موجب افزایش انگیزه دانش آموزان در تولید و کارآفرینی می شود.
وی بر تجاری سازی این محصولات نیز تاکید کرد و اظهارداشت: تولیدات فرهنگی از جمله سرود، پژوهش، قطعه های ادبی و فیلم با همکاری موسسه منادی در سال جدید تجاری سازی می شود.
رمضانی نشاط و شادابی مدارس را از اولویت های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: طرح تئاتر دانش آموزی در سال جاری به صورت آزمونه در استان فارس با هدف ایجاد نشاط اجرا شد که با توجه به موفقیت این طرح در سایر مدارس کشور نیز اجرا می شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش در سال تحصیلی آتی، طرح اجرای سرود در مدارس را با زبان و لهجه محلی اجرا می کند تا دانش آموزان با پوشیدن لباس های محلی، نواها و سرودهای این مناظق را بازخوانی کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز از دبیرخانه تحویل آثار سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در کانون تربیتی سمیه شهرری دیدن کرد.
3218/6003/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.