به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی حجم سازی از مواد بازیافت با عنوان «طبیعت بی جان، دست های جان بخش» با حضور مسئولین و هنرمندان این حوزه در فرمانداری شمیرانات برگزار شد.
سیدحسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و دبیر اجرایی جشنواره در این باره گفت: جشنواره در سطح کشوری برگزار می شود و اهداف بلندی را در راستای کاهش مصرف و بهره جویی از هنر برای تلطیف اهداف جشنواره و نیز کشف استعدادهای پنهان مد نظر دارد.
صفوی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره پیش از این منتشر شده، گفت: فرهنگسازی در جهت کاهش تولید پسماند و پاک‌سازی محیط‌ زیست و تشویق و گسترش فعالیت‌های هنری در حوزه تجسمی با رویکرد استفاده از مواد بازیافتی و پسماند از جمله اهداف این جشنواره است.
رئیس اداره ارشاد شمیرانات، جریان هنری در حوزه تخصصی، معرفی ایده‌ها و آفرینش‌های اصیل و خلاق هنری و آموزش و ایجاد خلاقیت در بین هنرمندان و هنرجویان تجسمی برای استفاده از مواد بازیافتی را از دیگر اهداف جشنواره عنوان کرد.
به گفته صفوی، دستگاه های متعددی همچون سازمان پسماند شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه الزهراء و بسیاری از مراکز و سازمان های دولتی و سمن ها در این جشنواره با اداره ارشاد شمیرانات همکاری دارند.
به گزارش ایرنا فراخوان جشنواره 13 خردادماه منتشر شده و علاقه‌مندان تا 31 تیر مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
اختتامیه این جشنواره 17شهریورماه با معرفی نفرات برتر برگزار می شود.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.