جعفر پرج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای سیاست ابلاغی دولت از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و استانداری تهران به منظور اجرایی شدن مصوبه شورای عالی اداری در خصوص هماهنگ کردن صدور پروانه، گواهی عدم خلاف و پایان کار ساختمانی در سطح شهرداری ها با هدف تسریع در روند پاسخگویی به نیاز شهروندان و جلوگیری از طولانی شدن زمان صدور مجوزات، پاسخ استعلامات و گواهی های ساختمانی، مجوزات لازم مبنی بر واگذاری امورات اولیه در خصوص تشکیل پرونده و ... به دفتر پیشخوان از طریق اداره کل دفتر فنی استانداری اخذ و در متن مجوز مقرر شد این اقدامات به دفتر پیشخوان دولت فعال در سطح شهر ارجاع شود.
وی افزود: بر این اساس شهرداری مبادرت به استعلام از دفاتر سطح شهر کرد که تنها یک دفتر پیشخوان دولت دارای مجوزات لازم و فعال بوده و این شهرداری ضمن اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر و تاییدیه مصوبه توسط فرمانداری، اقدامات لازم را انجام داد.
پرج اظهار داشت: قرارداد بین شهرداری و دفتر پیشخوان منعقد شده که از هفته های آینده اقدامات ذکرشده در دفتر پیشخوان مشابه برخی از ادارات سطح شهرستان انجام خواهد شد.
شهردار فیروزکوه در خصوص روند انجام امورات افزود: متقاضی باید به دفتر پیشخوان مراجعه و پس از تکمیل مدارک، پرونده توسط دفتر پیشخوان به شهرداری ارسال می شود سپس واحد شهرسازی برای بازدید و تطبیق درخواست با طرح تفصیلی از طریق سامانه پیامکی و یا تماس تلفنی اطلاع رسانی و متقاضی در زمان تعیین شده به شهرداری مراجعه می کند و پس از بازدید و پرداخت عوارضات مربوطه، پاسخ استعلامات و مجوزات لازم توسط شهرداری در موعد مقرر صادر و ارائه خواهد شد.
به گفته پرج، این اقدام در سطح شهرداری های استان تهران به جز شهر تهران به صورت آزمایشی توسط شهرداری فیروزکوه اجرا خواهد شد.
تهرام/ب- ت/1109 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.