ابوالفضل خلیل پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گندم از سوی دولت 13 هزار ریال است که توسط سه مرکز در این شهرستان خریداری می شود.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری 11 هزار و 500 هکتار از اراضی ری در بخش های قلعه نو، کهریزک و حسن آباد زیر کشت آبی گندم قرار دارد.
وی عنوان کرد: با وجود شرایط اقلیمی نامناسب از لحاظ بارندگی و طوفان های بهاری، پیش بینی می شود که 65 هزار تن گندم از ارضی این شهرستان برداشت شود.
خلیل پور ادامه داد: جهاد کشاورزی ری تمهیدات لازم را برای برداشت گندم کشاوزران اندیشیده است که بر این اساس 70 کمباین مهاجر از سایر استان های کشور کار برداشت گندم را تا اوایل تیر ماه برعهده دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، کشاورزان ری با تولید 70 هزار تن گندم رتبه اول استان تهران را به خود اختصاص دادند، افزود: میزان تولید گندم کشاورزان 6 تن در هر هکتار بود که از میانگین کشوری بالاتر است.
خلیل پور ادامه داد: دانش مدرن کشاورزی، وجود زمین حاصلخیز و آب مناسب از دلایل افزایش میزان تولید گندم این منطقه محسوب می شود که امیدواریم در سال زارعی جاری نیز میزان تولیدات کشاورزان ری بیشتر از این حجم شود.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.