به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ساعت 15 برخی رسانه ها اعلام کردند دختر خانم جوانی قصد خودکشی از پل طبیعت داشته و مردم و ماموران درحال صحبت با وی برای جلوگیری از این اقدام هستند.
خبرنگار ایرنا استان تهران که در تلاش برای عزیمت به محل پل طبیعت بود در تماس تلفنی با مدیر روابط عمومی اورژانس و نیز سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با این پاسخ مواجه شد که مورد، خودکشی نبوده و فرد موردنظر اینک زیرنظر عوامل اورژانس در سلامت قرار دارد.
سخنگوی آتش نشانی تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: برای کسب جزییات بیشتر از علت این رویداد باید با فرد موردنظر بیشتر صحبت شود اما مشاهدات همکاران آتش نشان ما که به محل رفته بودند نشان می دهد فرد به هرعلتی- شاید گرفتن عکس- به آن سوی نرده ها رفته و در آن ارتفاع دچار ترس شده و تعادلش را از دست داده لذا خود را به نرده ها گرفته است تا پایین نیفتد.
سید جلال ملکی افزود: در مواقعی که با یک اقدام به خودکشی مواجه هستیم فرد برای پایین آمدن مقاومت می کند و خواسته هایی دارد یا نوع رفتار و واکنش هایش متفاوت است درحالی که این زن جوان به سمت نیروهای آتش نشانی و اورژانس رفته و از شدت ترس حتی توان حرف زدن نداشته است.
وی که در بیان واژه خودکشی درباره این رویداد بسیار دقت می کند زیرا ملاحظه دارد ممکن است در روحیه و زندگی شخصی خانواده فرد مورد نظر تاثیر داشته باشد، ادامه داد: ما اقدام به خودکشی را تایید نمی کنیم.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز اقدام به خودکشی را تایید نمی کند و می گوید که نیروهای اورژانس نیز محل را ترک کرده اند.
محمد کرم درآبادی درباره هویت فرد مورد نظر توضیح داد: این جوان دختری حدود 30 ساله بود که به علت استرس و ترس شدید اینک زیرنظر روانشناس اورژانس قراردارد.
پل طبیعت تهران پلی دو طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که با بهره گیری از نمادهای شهر تهران طراحی شده از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند که صرفنظر از سازه مهندسی و ایجاد ارتباط بین دو منطقه از پایتخت، به لحاظ زیبایی، نورپردازی و موقعیت جغرافیایی، به محل زیبا و مناسبی برای گردشگری شهروندان و گردشگران خارجی تبدیل شده است.

اقدام آتش نشانی در چنین مواقعی
صرفنظر از اینکه چطور وقتی ماهیت یک رویداد به طور کامل روشن نشده یک رویداد به عنوان خودکشی رسانه ای می شود، نکته دیگری که از طرف خبرنگار ایرنا از سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران پرسیده می شود این است که در چنین مواقعی عوامل این سازمان به محض رسیدن به صحنه چکار می کنند.
ملکی پاسخ داد: پس از مواجهه با چنین رویدادی( اقدام به خودکشی) عوامل آتش نشانی پس از ایمن سازی محیط ازجمله نصب تشک و نردبان و ...، سریع اقدام برای کسب اطلاعات درباره هویت، خواسته ها و علل اقدام فرد موردنظر شروع می شود.
وی تاکید کرد: در مورد رویداد امروز در پل طبیعت نیز عوامل آتش نشانی تجهیزات موردنظر برای ایمن سازی محیط همراه داشتند اما براساس آنچه مشاهده کردند مورد را متفاوت با خودکشی دیدند و در همکاری با اورژانس رویداد مدیریت شد.
ملکی می گوید که عوامل اورژانس، روانشناس همراه ندارند بلکه روانشناس اجتماعی اورژانس در این مواقع ورود می کند اما عوامل آتش نشانی هم با اطلاعاتی که از فرد موردنظر کسب می کنند تلاش دارند به ختم ماجرا کمک کنند.
وی اضافه می کند که برای عوامل آتش نشانی و اورژانس در چنین مواقعی مهم است که علت این اقدام چه بوده، مورد عاطفی، مشکلات روحی، روانی است یا اینکه مسائل دیگر مانند مشکلات اقتصادی دخیل بوده است.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.