به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در اطراف دانشگاه تهران- محل اجتماع پایانی راهپیمایان روز قدس-، جمعیت حاضر در این مراسم آنقدر بود که صف های نماز جمعه از دانشگاه خارج شده بود و در خیابان های قدس، طالقانی و بلوار کشاورز امتداد داشت.
حضور افراد در سنین مختلف از کودک تا پیر و بزرگسال، زن و مرد ازجمله جلوه های خاص این راهپیمایی بود اما در میان جمعیت وقتی راهپیمایی افرادی روی ویلچر یا عصا به دست مشاهده می شد، سایر راهپیمایان را به وجد می آورد و خستگی از تن آنان می زدود.
16 مرداد سال 1358 هجری شمسی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد و از آن سال تاکنون هرسال راهپیمایی مسلمانان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار می شود.
مسیرهای دهگانه راهپیمایی در تهران از روزهای قبل اعلام شده بود و انتهای همه این مسیرها از نقاط مختلف پایتخت به دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب در نزدیکی میدان انقلاب، محل برپایی نمازجمعه ختم می شد.
راهپیمایی امروز از جنبه های مختلف توسط خبرنگاران رصد شد که محمد بیدارمنش خبرنگار ایرنا استان تهران که در کنار دیگر همکارانش در این مراسم حضور داشت به برخی موارد به شرح زیر اشاره کرده است:

** در طول مسیر سرودهای انقلابی با صدای بلند از خودروهای مجهز به بلندگو در حال پخش بود که جلوه خاصی به مراسم داده بود.
** گروه های دانشجویی، دانش آموزی، بانوان و بسیجیان پایگاه های مختلف تهران به صورت گروهی و با هماهنگی های قبلی در این مراسم حضور یافته بودند و با فواصل زمانی به سمت دانشگاه تهران در حرکت بودند.
**اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف با شعارهای 'القدس لنا'، 'فرعون امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی است'، 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل' و 'به زودی در قدس نماز جماعت می خوانیم' به سمت دانشگاه تهران در حرکت بودند.
**نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد در طول مسیر راهپیمایی با ایجاد ایستگاه هایی محصولات فرهنگی به راهپیمایان عرضه می کردند و برخی غرفه ها نیز به روشنگری و پاسخ به پرسش هایی پیرامون مسائل حقوقی انتقال سفارت آمریکا به قدس، هولوکاست و محصولات تراریخته می پرداختند.
**غرفه های نقاشی نیز در طول مسیر برپا بود و جوانان هنرمند به نقاشی پیرامون موضوع فلسطین و رهایی قدس می پرداختند ضمن اینکه طرح پرچم ایران و فلسطین بر صورت جوانان نیز در این غرفه ها انجام می شد.
**حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران داخلی و خارجی در پوشش رسانه ای این مراسم مشهود بود.
**گروه های سرود دانش آموزی در طول مسیر در جایگاه های طراحی شده مستقر بودند و به اجرای سرود به صورت زنده می پرداختند که مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفت.
**راهپیمایان در طول مسیر ماکت بزرگی از آدمک ترامپ در چهارراه ولیعصر به نمایش گذاشته بودند.
** درحالی که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای عازم چین شده است، سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با حضور راهپیمایان روز قدس توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد.
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.