به گزارش ایرنا، زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض بدون هماهنگی با شورای اسلامی شهر ممنوع است، گفت: از حدود 10 روز گذشته تاکنون، پیش از ورود شهروندان تهرانی به محوطه باغ کتاب و کتابخانه ملی به بهانه تامین امنیت، پیمان کار مربوطه با شیوه ای غیرشفاف از خودروهای ورودی، فارغ از تعداد ساعات توقف و ... عوارض ورود دریافت می کند که این مساله موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است.
وی بیان کرد: اخذ هرگونه عوارضی در محدوده شهر با استناد به ماده 77 قانون و بند 16 از ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مصوب 1375 و اصلاحات و الحاقات بعدی، از طریق اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر تهران امکان پذیر است.
نژاد بهرام با بیان اینکه حتی در صورت تصویب شورا، اخذ عوارض به شیوه کنونی و بدون تعبیه سیستم نظارت بر نحوه اخذ و هزینه کرد مبالغ، ممکن است به منشا رانتی تبدیل شود افزود: این اقدام در تعارض با سیاست های کلی شورای پنجم است.
وی افزود: به شهرداری تهران تذکر داده می شود هر چه سریعتر اخذ عوارض ورود به محدوده را ممنوع اعلام کند و در صورتی که مبتنی بر دلایل کارشناسی و متقن به این نتیجه رسیده که برای این پهنه نیاز به وصول مبلغ می باشد، با ارائه لایحه پیشنهادی خود به شورا، نسبت به اخذ مصوبه شورا و پس از آن دریافت عوارض اقدام کند.

*اعضای شورای شهر تهران کارت اهدای عضو دریافت کردند
عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای شورا آمادگی خود را برای اهدای عضو، البته بعد از 100 سالگی اعلام کردند و امروز کارت های داوطلبی خود را دریافت خواهند کرد.
ناهید خداکرمی افزود: همه از خداییم و به سوی خدا باز می گردیم و در طریق رسیدن به معبود چه از این زیباتر که زندگی ببخشیم و احیا کنیم.
وی با بیان اینکه 31 اردیبهشت به عنوان روز ملی اهدای عضو در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آن روز آمادگی خود را برای اهدای عضو، البته بعد از 100 سالگی اعلام کردند و امروز کارت های داوطلبی خود را دریافت خواهند کرد.
خداکرمی افزود: جالب است بدانید که فتوای حضرت امام خمینی (ره) در مورد جایز بودن اهدای عضو در سال 1368 صادر شد و پس از آن بسیاری از فقهای گرانقدر نیز آن را مورد تایید قرار دادند و سرانجام قانون اهدای عضو از جسد در سال 1379 در مجلس به تصویب رسید.
عضو شورای اسلامی شهر اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه پزشکی ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و دانشگاه و عالمان دینی و حکیمان برقرار بوده است و فقه پویا همواره برای حل مسائل مرتبط با برخی از درمان های پزشکی به کمک علوم بالینی آمده است به طوری که در حال حاضر کشور ما را شاید بتوان یکی از پیشروترین کشورها در این زمینه دانست.
خداکرمی تاکید کرد: علاوه بر فتواهای مترقی مرتبط با اهدای عضو، شاهدیم که فتوای با ارزشی در زمینه درمان ناباروری، نظیر اهدای تخمک و رحم اجاره ای صادر و در قالب دستورالعمل و گایدلاین های علمی و قانونی ( مجموعه ای نظام مند از آخرین و معتبرترین شواهد علمی که شیوه های برخورد بالینی با یک بیمار را بطور طبقه بندی شده با در نظر گرفتن اولویت ها،‌ اثربخشی و هزینه اثربخشی بیان می کنند) وارد چرخه در مان شد و نعمت پدر و مادر شدن را به خانواده های بسیاری بخشید.
وی گفت: در بحث ختم بارداری در زنان بیمار نیز فقها با ظرافت و دقت بی نظیر بسیاری، سئوالات مطروحه را پاسخ گفتند و خوشبختانه امروز اگر جان مادری به خاطر تداوم بارداری در خطر باشد و یا جنینی داری نقص عمده باشد، قانون اجازه ختم بارداری را خواهد داد.
وی با بیان اینکه آنچه امروز بیش از همیشه احساس می شود نیاز به امید اجتماعی و اعتماد و اطمینان به آینده کشور است تا با حفظ سرمایه های انسانی و مادی کشور را از تهدیدات داخلی و خارجی محافظت کند گفت: به نظر می رسد برای آنکه ذخایر ارزی کشور طاقت ماندن و تبدیل شدن به منبعی برای رونق کسب و کار و گردشگری در داخل کشور شود و پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی پنهان و آشکار قابل تسهیل شود، نیازمند تحول و تغییر رویکردی هوشمندانه در حوزه فرهنگی -اجتماعی هستیم.
عضو شورای اسلام شهر تهران افزود: در این مسیر بی شک فقه پویای شیعی به یاری مجتهدین جوان و هدایت علمای گرانقدر همان گونه که در مسایل پزشکی حل المسائل بوده است، نقطه امیدی برای حل مسائل اجتماعی و توسعه شهری خواهد بود تا همگام با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییرات سریع جامعه، خواسته های نسل جوان در اموری همچون، سن ازدواج، حجاب، فرهنگ و هنر و مشارکت سیاسی-اجتماعی ادیان و مذاهب مختلف مورد بازنگری و به روزرسانی قرار گیرد تا این سرزمین با همه تنوع قومی و مذهبی و جغرافیایی خود مکانی باشد برای رشد و بالندگی سرمایه های انسانی ثروت آفرینی و زندگی توام با امنیت و آرامش همه ایرانیان و مقصدی برای گردشگران جهان باشد.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.