سعید شیرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه اقدامات مبارزه با آفت سفیدبالک در 2 بخش مقاوم سازی زمستانه و کنترل آفت انجام شده است تا در تابستان امسال مشکلی از هجوم این مگس مزاحم در امان باشیم.
وی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت های مقاوم سازی زمستانه نیز در این مورد انجام شد، عنوان کرد: جمع آوری سه هزار و 400 کیلوگرم برگ های خزان شده از زیر درختان، هرس 60 هزار اصله درخت توت و زیتون، حذف تنه جوش، پاجوش و ریشه جوش درختان زیتون در این راستا انجام شده است.
وی گفت که مصرف 500 لیتر روغن گیاهی ولک برای روغن پاشی 73 موقعیت، از جمله فعالیت های دیگر است.
شیرازی به آغاز مبارزه مکانیکی وبیولوژیکی برای کنترل آفت سفید بالک از آغاز سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: با شناسایی 18 کانون آلوده و نصب 196 کارت زرد، موقعیت های آلوده تحت پایش اولیه قرار دارد تا در اولین زمان ظهور، حشره کنترل شود.
وی ادامه داد: حمایت از دشمنان طبیعی و حشرات مفید از دیگر اقداماتی است که در جهت کنترل بیولوژیک و با استفاده هدفمند از کارت های زرد در حال انجام است.
شیرازی به شروع حذف تنه جوش و پاجوش درختان توت و زیتون برای از بین بردن جمعیت تخم و شفیره آفت سفید بالک اشاره کرد و افزود: آبشویی های شبانه با صابون گیاهی پالیزین و رصد تیم گیاه پزشکی از روند چرخه زندگی حشره از دیگر اقداماتی است که به صورت مستمر انجام می شود.
معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه این آفت ناقل هیچگونه بیماری برای شهروندان نیست و آسیبی برای سلامتی شهروندان ندارد، اظهار کرد: مجموعه اقدامات مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی آفات گیاهی بر اساس رویکرد کاهش مصرف سموم شیمیایی و در جهت حفظ محیط زیست انجام شده است.
مگس سفید یا سفیدبالک، حشره کوچکی است که سطح بدن و بال آن با پودر سفید رنگی پوشیده شده است و ورود آن به بینی، چشم یا دهان می تواند تحریک کننده، حساسیت زا و آزاردهنده باشد و باعث آبریزش چشم، عطسه یا سرفه شود.
این حشره از حدود سال 1392 در شهر تهران دیده می شود.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.