هاتف ممیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 1800 خانوار عشایر استان تهران به همراه 400 خانوار عشایر میهمان از استانهای قم ، البرز، مرکزی و سمنان از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به سمت مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز کردند.
وی ادامه داد: کوچ بهاره عشایر تا 15 خرداد ادامه دارد و پس از آن عشایر استان تهران در مناطق ییلاقی به مدت 100 روز مستقر می شوند که البته ممکن است با توجه به شرایط اقلیمی تاریخ ورود عشایر به مراتع ییلاقی با اندکی تاخیر انجام شود.
ممیزی خاطرنشان کرد: تامین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده های برون شهری، ارایه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، آبرسانی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاههای مربوطه به عشایر است.
مدیر امور عشایر استان تهران در مورد سایر خدمات قابل ارائه به عشایر گفت: توزیع سیلندر گاز، استفاده از انرژی های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه های مختلفی از جمله فانوس و حمام خورشیدی، روشنایی معابر در استقرارگاه های عشایری در نظر گرفته شده و مسیرهای کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می شود.
ممیزی تصریح کرد: هماهنگی خوبی با استانداری و سایر دستگاههای مربوطه صورت گرفته تا خدمات رسانی مناسبی به عشایر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه عشایر استان تهران با داشتن 700 هزار راس دام سبک از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز در استان تهران هستند، افزود: این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کردند.
استان تهران دارای 3 هزار خانوار عشایری است که در سال گذشته این جامعه تولید کننده بیش از 67 هزار تن محصولات لبنی، دامی، پروتئینی و کشاورزی تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.