به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم روز دوشنبه در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران در سالن ایران زمین شورای شهر، خواستار همراهی و کمک سازمان بازرسی شهرداری برای اجرای بهتر قانون و ایجاد انضباط در حوزه مدیریت شهری شد.
وی تاکید کرد: البته نباید این اقدام منجر به مداخله در امور اجرایی و یا مچ گیری شود.
مکارم افزود: اعتقاد داریم ایجاد شفافیت در روند فعالیت های مدیریت شهری موجب رفع بسیاری از مشکلات و تسهیل فرآیند خدمت به مردم خواهد شد.
وی اظهار داشت: شهروندان باید بدانند پولی که برای اداره شهر پرداخت می کنند در کجا و چگونه هزینه می شود که تحقق این مهم با شفافیت در کار به عنوان یک سیاست محوری در شهرداری تهران نقش قابل توجهی در پیشگیری از بروز فساد و بی انضباطی مالی دارد.
سرپرست شهرداری تهران افزود: مشخص نبودن فرآیندها و عدم شفافیت در هزینه ها(نقدی و غیرنقدی) موجب بروز فساد در شهرداری تهران شده که با ایجاد خزانه داری کل، پول پس از واریز به خزانه در مسیر درست و شفاف هزینه می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خزانه واحد در حوزه مالی شهرداری تهران ایجاد شده، گفت: در خصوص قراردادها نیز شفافیت و ارائه اطلاعات به مردم محور اصلی کار مدیریت شهری پایتخت است.
حسینی مکارم یکی از عوامل موثر در بروز فساد را تبعیض دانست و گفت: احساس تبعیض در میان کارکنان می تواند منشای برای بروز فساد باشد که دراین زمینه نیز باید برنامه ریزی و اقدام کنیم.
نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری در سالن ایران زمین ساختمان شورای شهر برگزار شد.
تهرام 9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.