به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری به مناسب هفته کارگر افزود: کشور برای توسعه به همان میزان که به کارگران نیاز دارد به کارآفرینان و سرمایه گذارن نیز نیاز دارد و باید دولت مشکلات این قشرهای مکمل و تاثیر گذار را تا جایی که می تواند تسهیل کند.
وی با بیان اینکه امروزه تعهد متقابل میان تولید کنندگان و کارگران کم شده است عنوان کرد: دولت، تشکل های کارگری و سرمایه گذاران باید با دقت و برنامه ریزی مناسب این آفت بزرگ اقتصادی کشور را رفع کنند و زمینه ها اعتماد متقابل و تعهد را میان کارفرمایان و کارگران ایجاد نمایند.
جمالی پور ادامه داد: تولید کنندگان داخلی باید واحد تحقیق و توسعه را یکی از ملزومات کارخانه خود بدانند و از این راه سلیقه مشتری و راه های جذب بازارهای داخلی و خارجی را با استفاده از روش های علمی در پیدا کنند.
وی یادآور شد: یکی دیگر از آفت های فضای کسب و کار کشور نبود آموزش های لازم برای نیروی کار است که باید به این امر خطیر نیز توجه ویژه شود.
جمالی پور در ادامه امنیت ملی کشور را گرو تولیدات با کیفیت داخلی دانست و یادآور شد: امروز دشمنان از هر راه و روشی مانند تحریم های اقتصادی برای ناکارآمدی نظام و ضربه زدن به کشور استفاده می کنند و در این میان تولید و استفاده از محصولات داخلی مانند سلاحی در برابر دشمنان است.
همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری عصر شنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، محجوب دبیر کل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارفرمایان و کارگران شهرستان ری در پالایشگاه شهید تندگویان برگزار شد.
11 اردیبهشت ماه روزجهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.