احمد حکیمی ‌پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند کاری شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار، افزود: روند طی شده در شورای شهر برای انتخاب شهردار، نشانه ناشکری و قدرنشناسی در برابر رأی مردم و از بین بردن فرصت‌ها است.
حکیمی پور با اشاره به تجربه دو دوره حضور خود در شورای شهر تهران،اظهار داشت: اینطور نیست که فکر کنیم هفت میلیون شهروند تهرانی، کار و زندگی را رها کرده و می‌خواهند ببینند در ریز به ریز کارهای شورای شهر چه خبر است. آنها شورای مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند و از او می‌خواهند شهر را اداره کند. تمام کارها را مرحله‌ بندی کردن و اعلام ریز به ریز کارها، صرفا وقت‌گیری است.
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: هزینه‌ها و فرصت‌ها چیز کمی نیست که دارد از دست می‌رود. اعضای شورای پنجم قبلا هم این روند را رفتند و نتیجه‌اش خوب نبود. 8 یا 9 ماه گذشته به ‌رغم اینکه روش خوب بود ولی نتیجه در نهایت چیز خوبی درنیامد و فرصت از شهر گرفته شد.
وی تصریح کرد: شورا باید خارج از هیاهو و حاشیه، کار خود را انجام داده و نتیجه را به مردم اعلام کند. متأسفانه شورا اسیر فضاهایی شده که برایش ساخته می‌شود. انگار بعضی از دوستان بیشتر برای گروه‌های تلگرامی کار می کنند تا برای مردم شهر تهران.
حکیمی پور با اشاره به عضویت خود در اولین دوره شورای اسلامی شهر تهران و تجربه کار این شورا، گفت: روند کار شورای اول، بی‌جهت فرصت را از ما گرفت. مردم دنبال عملکرد هستند اینکه هر کاری صورت می‌گیرد بلافاصله رسانه‌ای و علنی شود وجهی ندارد. شورا اسیر حاشیه شده است و این به صلاح نیست.
وی به اعضای شورای شهر تهران توصیه کرد: باید قدر فرصتی را که مردم در اختیارمان گذاشته اند بدانیم، باید سریع‌تر تصمیم‌گیری شود و هرچه زودتر شهر و دستگاه‌های عریض و طویل شهرداری از حالت تزلزل و بلاتکلیفی خارج شوند. امروز متأسفانه محتوی فدای شکل شده و حاشیه بر متن غلبه کرده است.
حکیمی پور گفت: مردم یکبار آمدند پای صندوق‌ها و رأی دادند، بعد از 4 سال هم قضاوت خواهند کرد. سریع هم مقایسه می‌کنند. برخی از فضاسازی‌ها کاذب است، اعضا باید مراقب باشند در این تله‌ها نیفتند.
وی با اشاره به برخی استنادها به میثاق ‌نامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای مخالفت با شهردار شدن گزینه های عضو شورای شهر(نامزدی محسن هاشمی)، تصریح کرد: مهمترین میثاق ‌نامه قانون است. اینکه توافقی در شورای عالی شده چیزهایی است که اصلا مردم تهران از آن خبر ندارند. مردم تهران در رأی خود اصلا به این چیزها توجه نکرده اند. شورای عالی اصلا کجاست؟
حکیمی پور با اشاره به اینکه شورای عالی اصلاح طلبان یکسال است که تعطیل است، افزود: این مباحث با توجه به تجربیات تلخی که اصلاح‌طلبان در گذشته داشتند، درست نیست. ما در مقطع 84 واقعا یک فرصت تاریخی را از مردم ایران دریغ کردیم به خاطر برخی اقدامات فرصت‌ طلبانه و غرورهای تشکیلاتی که واقعا به جریان اصلاحات و کشور ضربه زد. امیدوار بودیم که برخی از این وقایع درس و پند گرفته باشند، اما گویا چنین چیزی نیست و همچنان آنگونه رفتارها در حوزه اصلاح‌طلبی و کنشگران جریان اصلاحات دیده می‌شود.
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران افزود: فرصت‌طلبان رانت خوار از فضاهای ملتهب و بی‌ثبات استفاده می‌کنند و بزرگترین تخلفات در سیستم شهرداری صورت می‌گیرد. وضعیت بلاتکلیف کنونی برای منافع شهر بسیار خطرناک است و کاملا به نفع کسانی است که رانتخوار هستند و با استفاده از این فضاها دنبال کارهای خاص خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین میثاق‌نامه شورا با مردم، قانون است و سوگندی که در مراسم تحلیف یاد کردند تا مصالح شهر و منافع مردم را در نظر بگیرند. کارهای بر زمین مانده بسیار است و باید هرچه زودتر برنامه سوم برای توسعه شهر تهران تدوین شود. شهرداری که انتخاب می‌شود باید بتواند امید و تحرک را به بدنه شهرداری برگرداند و معضلات شهر را حل کند.
حکیمی‌پور گفت : نباید با لجبازی کار را پیش برد. شهرداری تهران جایی است که مدیریت آن نیازمند تعامل با همه دستگاه‌های کشور است، اینجا سنگر سیاسی و جای زورآزمایی سیاسی نیست. عیار سنجش شورای پنجم برای مردم، خروجی شورا و شهردار است.
وی تصریح کرد: اصلا مردم کاری ندارند که شما جلوی چه کسانی از نظر سیاسی ایستاده‌اید. در قضیه نجفی هم اگر اعضای شورا فکر می‌کردند حساسیت‌هایی روی انتخابشان وجود دارد، نباید روی نظرشان پافشاری می‌کردند.
وی گفت: جریان اصلاحات باید نتیجه ‌محور باشد نه اینکه صرفا دنبال این باشد که یک موضعی را گرفته و روی آن پافشاری کند. ما که برای کف و هورای سیاسی نمی‌خواهیم کار کنیم. باید کار تهران انجام شود. شورا و شهرداری نهاد سیاسی نیست، یک نهاد اجتماعی خدماتی است.
حکیمی‌پور افزود: خط قرمز شورا، منافع شهر و مردم است. خط کشی سیاسی در شورا، منافع شهر را به خطر می‌اندازد. شورا جایی است که اتفاقا اگر دیدگاه‌های مختلف در آن مطرح شود به نفع شهر و مدیریت شهری است. نباید ورود یک اصولگرا به شورا، خط قرمز محسوب می‌شد.
به گفته وی، شعار اصلاحات «زنده باد مخالف من» است و آنوقت یک نفر را هم نمی‌توانیم تحمل کنیم؟ اتفاقا ورود یک فرد مخالف به پویایی شورا کمک می‌کرد.
عضو دوره‌های اول و چهارم شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: نشانه‌های ناشکری را در روند شورای شهر می‌بینم. امروز متأسفانه دوستانی که زمانی تحریمی بودند و من مطمئنم شناسنامه‌شان مهر انتخابات سال 92 را ندارد، دوباره میدان‌دار شده‌اند و دارند جریان اصلاحات را از فضای حقوقی به سمت فضای رادیکال می‌برند و به این شکل به مدیریت شهری آسیب می‌زنند.
تهرام 1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.