به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، 2 نیروگاه کوچک مقیاس 10 و 12 کیلوواتی در منطقه هفت شهرداری تهران، در دوم اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شد.
صدرالدین علی پور رئیس این مرکز گفت: در حال حاضر محیط زیست ایران نسبت به کشورهای هم جوار در وضعیت مناسبی قرار ندارد که باید با همکاری و همیاری شهرداران مناطق 22 گانه و سایر نهادها و ارگان ها گامهای مثبتی جهت بهبود وضعیت محیط زیستی شهر تهران از قبیل توسعه انرژی های تجدیدپذیر، کاهش آلودگی هوا و غیره برداریم.
وی با بیان اینکه هدف ما انجام اقدامات اجرایی و قابل اندازه گیری است تا در نهایت به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان برسیم افزود: یکی از این اقدامات اجرای جانمایی پنل های خورشیدی به منظور کاهش مصرف سوخت های فسیلی و در نتیجه کاهش آلاینده های محیط زیستی است.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید رعایت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها سیاست گذاری شده و فرهنگ آن نهادینه شود، افزود: در این خصوص از 2 نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی متصل به شبکه در ساختمان مرکزی و ساختمان ناحیه سه منطقه هفت به ترتیب با ظرفیت 12 و 10 کیلووات بهره برداری شد.
سمیه حاجوی شهردار منطقه هفت شهرداری تهران نیز در این رابطه گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و استفاده از سوخت های فسیلی و در نتیجه گسترش آلودگی های محیط زیستی در سطح زمین، توسعه انرژی های تجدیدپذیر و استفاده از انرژی های نو گامی موثر در جهت کاهش این آلودگی ها است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.