به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله ترکی عصر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد: امسال 15 نشست برنامه ریزی در ری تشکیل شده است که مسائل و مشکلات در کارگروه های تخصصی آمایش سرزمین و مسائل محیط زیست بررسی شده است.
وی ادامه داد: در این جلسات 15هزار هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک فرودگاه قرار گرفت که مصوب شد از طریق استان و شهرستان به تناسب دستگاه های تخصصی در بخش سرمایه گذاری پیگیری شود.
وی تصریح کرد: نرخ بیکاری ری در حال حاضر نسبت به سایر شهرستان های استان تهران بسیار پایین است.
وی با بیان اینکه 15 ناحیه صنفی که به صورت غیرمجاز در شهرری فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در این نواحی صنفی بیش از 70 هزار نفر فعالیت دارند و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت سازماندهی این صنوف رسیدگی می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: در حوزه محیط زیست نیز درخصوص روان آب ها که مصوبه سفر ریاست جمهور است، 2 تصویه خانه در سرخه حصار لحاظ شد.
به گفته وی در حال حاضر طرح مطالعاتی آن درسرخه حصار انجام شده و این پروژه در قالب بخش خصوصی و مشارکت دولتی با حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری تا پایان سال 98 به اتمام برسد.
وی در مورد ورود روان آب ها به جنوب تهران نیز گفت: تا پایان امسال تمام آب ها و فاضلاب روان در شهرستان توسط شرکت آبفا جمع آوری می شود.
وی گفت: در بخش آموزش و پرورش ری نیز در این جلسه مقرر شد تا 350 کلاس درس نوسازی و مقام سازی شود.
ترکی افزود: رقمی حدود 300 میلیارد ریال از طریق مصوبه سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده که تاکنون 50 درصد آن محقق شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: 50 درصد دیگر این مبلغ اعتبار تا پایان امسال به آموزش پرورش ری اختصاص و طبق برنامه سند و توسعه تا پایان سال 1399 در امر آموزش به سرانه تراکم دانش آموزی کشور خواهد رسید.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
10 هزار واحد صنعتی و صنفی در شهرستان ری فعالیت می کنند.
6003/7247
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.