محمدرضا حافظی روز پنجشنبه در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کوثر برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط جامعه خیرین کشور، اظهار کرد: این مرکز 21 سال پیش فعالیت خود را در کشور آغاز کرد و ‌زمانیکه مدارس کشور چهارنوبته بود و دانش آموزان بستر مناسبی برای کسب علم و دانش نداشتند، هسته‌ مرکزی جامعه خیرین مدرسه ساز پایه گذاری شد.
وی با بیان اینکه دین‌ اسلام‌ به علم ‌و ‌دانش توجه ویژه ایی دارد، افزود: ترویج علم حتی از زیارت خانه‌ خدا که جزو واجبات است بالاتر بوده لذا نیک اندیشان در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده و بستر پیشرفت فرزندان ایران اسلامی را فراهم می کنند.
حافظی با اشاره به اینکه فعالیت ما نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان درحال گسترش است، بیان کرد: 10درصد از مردم ‌ایران در سراسر جهان سکونت دارند و فرزندان آنها در برون مرزها در مدارس بیگانه مشغول به تحصیل هستند و زبان‌ مادری و ملیت خود را به فراموشی می سپارند که جامعه‌ خیرین در سطح جهان حضور فعال داشته و خدمات رسانی می کنند.
حافظی خاطرنشان کرد: هم کنون با وجود خیرین و نیک اندیشان عرصه علم و دانش، 450 شهرستان کشور دارای مجمع خیرین است و اقدامات ارزشمندی را به منثه ظهور رسانده اند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.