سعید خال روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خانواده های معظمی که عزیزان خود را در راه پاسداری از اسلام و انقلاب تقدیم کرده اند از اسطوره های انقلاب به شمار می روند که تکریم این خانواده ها به صورت عملی در دستور کار بهشت زهرا(س) قرار دارد.
وی تصریح کرد: مدیریت بهشت زهرا (س) با تدابیر خاص و اصل تکریم خانواده های شهدا اقدام به افزایش ظرفیت قطعه اسطوره های دفاع مقدس از اسفندماه سال گذشته با دفن پیکر پدر شهیدان اسماعیلی نمود که عملیات اجرایی آن در اواخر فروردین ماه سالجاری به پایان رسید و حداقل برای 10 سال مشکلی برای دفن این عزیزان وجود ندارد.
وی افزود : این اسطوره ها در گذشته به صورت پراکنده در قطعات مختلف والدین شهدا دفن می شدند که با تجمیع مزار و آرامگاه این سرو قامتان، بعنوان قطعه اسطوره ها نام و یاد آنان جاودان و برای نسل جدید بعنوان الگویی سرمشق و راهنما خواهد بود.
خال با اشاره به اینکه تکریم عملی خانواده های معظم شهدا به صورت جدی در دستور کار مدیریت بهشت زهرا (س) است، گفت: سعی می کنیم به دور از هر نوع شعار زدگی با طرح های جدید و عملیاتی و نظرسنجی، درخواست های خانواده های گرانقدر شهدا و شهروندان علاقمند به تداوم راه شهدا را با طرح های بدیع و نو عملی کنیم.
بهشت زهرا(س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی آغاز شد، بهشت زهرا ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد.
بهشت زهرا در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.