به گزارش روز شنبه ایرنا، محمودرضا طاهری گفت: شهروندان حتما در هنگام خرید باید به کد شناسایی که در مصنوع حک شده‌است، توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه کد شناسایی مربوطه به صورت یک عدد به همراه حرف لاتین می باشد افزود: کد مربوطه در هر شهر متفاوت است؛ به این صورت که به عنوان مثال در تهران با حرف T و در اصفهان با حرف E نمایش داده می شود.
وی گفت: فقط کارگاهها و واحد های طلاسازی در داخل کشور مجاز به اخذ کد شناسایی از اداره کل استاندارد می باشند که در صورت عدم احراز شرایط اولیه و تایید نشدن عیار اصلی طلا ، عدم فعالیت و تعطیلی بیش از 6 ماه تا یک سال واحد و یا کارگاه، کد شناسایی واحد طلاسازی توسط بازرسان اداره استاندارد ابطال می شود.
مدیر کل اداره استاندارد استان تهران با بیان اینکه مصنوعات طلای خارجی مورد تایید اداره استاندارد نیست و عرضه آن ممنوع می‌باشد خاطر نشان کرد: بازرسان استاندارد به همراه نمایندگان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف استان، در قالب گشت‌های مشترک اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی مصنوعات طلا می‌کنند و درسال گذشته، حدود 50 گشت مشترک در این رابطه انجام شده‌است.
وی در پایان از صدور کد شناسایی برای 90 واحد تولیدی مصنوعات طلا، در سال 96 خبر داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.