به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران و مدیران کل استان تهران افزود: رشد اقتصادی مهم ترین موضوع کشور در حوزه مناطق روستایی از جمله استان تهران با بیش از 800 هزار نفر جمعیت روستایی است.
وی با بیان اینکه معضل مهاجرت از روستاها نتیجه بی توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: مهاجرت بی رویه همواره برای شهرها و روستاهها آسیب های زیادی به دنبال داشته است.
مقیمی بااشاره به اینکه باید مانع از تخلیه روستاهها شویم، افزود: روستاهای استان تهران بخاطر پایین بودن هزینه زندگی شاهد افزایش مهاجرت مثبت هستند و بسیاری از افرادی که تمایل به تهران نشینی دارند به
این روستاها مهاجرت می کنند.

* اشتغال مشکل اصلی روستاییان کشور است
به گزارش ایرنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز دراین جلسه با بیان اینکه اشتغال روستاییان مهمترین معضل آنان بر اساس نظر سنجی ها است، گفت: حدود 60 درصد روستاییان بیکاری را مهمترین معضل خود عنوان کرده اند.
ابوالفضل رضوی افزود: روستاییان تبعیض در دریافت خدمات از جمله خدمات اینترنتی و تحصیلی و عدم تکریم
در ادارات و نهادهای دولتی را از دیگر مشکلات جدی خود ذکر کردند.
وی گفت: رفع مشکل اشتغال روستاییان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و دولت و مجلس به سمت رفع این معضل حرکت می کنند.
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری از استاندار تهران و فرمانداران شهرستان های تابعه خواست اقدامات لازم برای تسریع در روند اعطای وام اشتغالزایی روستاییان را انجام دهند.
رضوی با بیان اینکه شرایط استان تهران با سایر استانها متفاوت است، تصریح کرد: در استان تهران و پنج استان دیگر درآمد خانوار روستایی بیش از هزینه است و دلیل آن نیز ارزش افزوده املاک روستایی است.
تهرام 6039**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.