روز جمعه تعدادی جوان از سازمان زیباسازی شهرداری تهران با نصب دیوارنگارهای ماهی در دیوارسازه هواکش مترو درخیابان ولیعصر(عج) ابتدای خیابان سید جمال الدین اسد آبادی (یوسف آباد) به این دیوار بی روح ، زیبایی خاصی داده که هرشهروند با نگاه به آنها درخود شادابی و نشاط احساس می کند.
مسئول امور دبیرخانه بخش هنرهای محیطی سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: 101طراحی محیطی و هنری شهری با عنوان «بهارستان» به مناسبت شروع سال جدید، در سطح مناطق 22گانه پایتخت اجرا می شود.
به گزارش روزجمعه خبرنگار ایرنا،از برنامه های مدون شهرداری تهران همزمان با شروع سال جدید تنوع دیوار نگاری و رسیدگی به فضای محیطی شهری بوده تا بتوان با ترکیب نقوش، خلاقیت طرحها و ترکیب رنگهای نشاط و شادابی را سوای زندگی ماشینی برای شهروندان تهرانی فراهم کرد.
به همین مناسبت فراخوان طراحی محیطی بهارستان به مناسبت سال جدید، با حضور هنرمندان و طراحان محیطی کشور از 15 اسفند 96 آغاز که آثار فاخر طراحان جوان پس از ارزیابی های نهایی داوران در چهار بخش هنر محیطی، طراحی درختان، تخم مرغ های رنگی و نقاشی دیواری مورد تاییدسازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار گرفت.
مسئول امور دبیرخانه بخش هنرهای محیطی سازمان زیباسازی شهرداری تهران به خبرنگار ایرنا گفت: اعلام فراخوان بخش محیطی بهارستان ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز شده که با اعلام رسمی فراخوان بیش از یک هزار و 600 طرح محیطی هنرمندان جوان و خلاق به این دبیرخانه ارسال شد.
نرگس فداکار با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان زیباسازی ارتقای کیفیت محیطی برای زندگی بهتر شهروندان تهرانی است تصریح کرد: از این تعداد آثار ارسالی، 101 طرح توسط تیم داوری برگزیده و برای اجرا در سطح شهر انتخاب شدند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 98 طرح در ایام نوروز در سطح شهر اجرا و جانمایی شده است خاطر نشان کرد: ایده ها و طرح ها منتخب در دیوار های کوچک به ابعاد 50 متر مربع توسط شهرداری و هنرمندان نهایی شد.
به گفته وی آثار باقیمانده در هم اکنون در خیابان ولیعصر و میدان انقلاب در حال اتمام می باشند.
مسئول امور دبیرخانه بخش هنرهای محیطی سازمان زیباسازی شهرداری تهران یاد آور شد: همچنین فراخوان و ارسال طراحی محیطی مترو خزانه به مدت 2 روز( 19 و 20 فرودین ماه )از طریق این دبیرخانه آغاز خواهدشد.
فداکار گفت: در این فراخوان در نظر داریم تا طرح ارزشمندی را برای مساحت بیش از 2هزار متر از فضای مترو از میان آثار راه یافته انتخاب کنیم.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.