حجت الاسلام علی کنگرلو در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ایام البیض ماه رجب که از 13الی 15رجب می باشد مراسم معنوی اعتکاف در 40مسجد شهرری برگزار می شود.
وی افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم عبادی اعتکاف در اکثر مساجد به‌خصوص مساجد جامع شهرستان برگزار می‌شود و برنامه های متنوعی جهت پربار نمودن آن در نظر گرفته شده است.
کنگرلو بیان کرد: اعتکاف سنت حسنه ای است که از دیر باز انجام می شده اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه و چشمگیرتر بوده است که امیدواریم شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی باشیم، برنامه هایی که برای معتکفین اجرا می‌شود اعم از طرحهای کشوری مانند 'با قرآن در زلال اعتکاف' حلقه های معرفتی نیز اجرایی می شود.
وی ادامه داد: برنامه های دیگری از قبیل قرائت و ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقات کتابخوانی و فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی و برپایی جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ توسط روحانیان و ائمه جماعات برای این مراسم معنوی در نظر گرفته شده است.
کنگرلو اظهار امیدواری کرد امسال نیز همانند سنوات گذشته استقبال جوانان و نوجوانان از این طرح پرشورتر باشد.
کنگرلو تصریح کرد: تشکیل ستاد با حضور ائمه جمعه شهرستان، مرکز رسیدگی به امور مساجد، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگردستگاههای فرهنگی وائمه جماعات مساجد، تبلیغات شهری و فضای مجازی و ابلاغ آئین نامه اجرایی به مساجد از دیگر اقدامات در این زمینه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در سال97 از روز شنبه 11فروردین آغاز وتا 13فروردین ماه ادامه دارد و با انجام اعمال ام داود به اتمام می رسد و لذا علاقمندان برای شرکت در این مراسم جهت ثبت نام می توانند به مساجد مراجعه کنند.
تهرام/3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.