سیدعلی مفاخریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت نوروزگاه میدان آزادی از 27 اسفند 96 افزود: این جشنواره تا پایان تعطیلات نوروزی در میدان آزادی ادامه دارد.
وی اظهار کرد: نوروزگاه میدان آزادی با 26غرفه شامل غرفه های سازمان ورزش، بانوان، پسماند، سلامت، آموزش های شهروندی، فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی، سوغات استانها و هنرهای تجسمی است.
شهردار منطقه 9 با بیان اینکه این جشنواره هر روز از ساعت 10 تا 23 برپاست گفت: نوروزگاه میدان آزادی با همکاری شهرداری منطقه 9 و برج آزادی به اجرای برنامه های متنوع در قالب غرفه های فرهنگی با محوریت اجرای موسیقی اقوام ایرانی در جهت احیای آداب و سنن ایران اسلامی همه روز بر روی استیج برگزار می شود.

* فرصت تفریح برای تمامی طبقات اجتماعی در میدان آزادی
همچنین الهام فخاری رئیس شورای استان تهران نیز در بازدید از پردیس و نوروزگاه میدان آزادی، برپایی این نوروزگاه را فرصتی ارزشمند برای بهره مندی تمامی طبقات اجتماعی از برنامه های تدارک دیده توسط شهرداری منطقه 9 تهران عنوان کرد و گفت: این برنامه ها استقبال مطلوب شهروندان را در پی داشته و موجب هم افزایی، پویایی و نشاط بین اقشار مختلف مردم می شود.
وی از دیگر نکات مثبت برنامه های نوروزگاه را تاکید بر ارزش های فرهنگی دانست و تصریح کرد: ارائه محصولات بومی مناطق و پوشش محلی هر قوم در کنار برگزاری آئین بومی اقوام نشان دهنده فرهنگ غنی و اصالت و گرایش مردم به ریشه هایشان می باشد که فضای نشاط و شادمانی سالمی را برای شهروندان در ایام نوروز رقم زده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر لزوم توجه به میدان آزادی تاکید و خاطرنشان کرد: لزوم نگهداشت از این میراث ارزشمند و توجه به مسائل پیرامون حفظ حریم در اطراف میدان آزادی و مناسب سازی در جهت ارائه خدمات بهینه و مطلوب در طول سال با توجه به درگاه ورودی شهر برای مسافرین و شهروندانی که توقف کوتاهی در این نقطه دارند می تواند آثار مثبت و سازنده ای را ایجاد کند.
تهرام/9353/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.