تیرماه 1396 شورای شهر، طرحی را تصویب کرد که به موجب آن شهرداری و تمامی سازمان ها و شرکت های وابسته مکلف شدند قبل از اقدام به خرید کالاهای خارجی و وارداتی از مراجع قانونی علی‌الخصوص وزارت صنعت و معدن و تجارت استعلام لازم را در خصوص کالای مشابه تولید داخلی اخذ و نیاز خود را با رعایت قوانین و مقررات مربوط از تولیدات مشابه داخلی تامین کنند.
در مصوبه مذکور همچنین کلیه ذی‌حسابان شهرداری تهران و مناطق 22گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و بازرسان آن‌ها و حسابرسان منتخب شورای اسلامی شهر تهران موظفند در این خصوص نظارت کافی را به عمل آورده و در صورت مشاهده موارد مغایر مراتب را اعلام کنند.
همچنین به منظور اجرا و تحقق شعار حمایت از تولیدات داخلی، شهرداری تهران مکلف شده هر شش ماه یکبار گزارش حسن اجرای این مصوبه را به شورا ارائه کند.
با توجه به اهمیت موضوع، شورای پنجم در سال 97 نظارت و پیگیری نحوه اجرای این مصوبه را در دستور کار خود قرار خواهد داد و گزارشی جامع از اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیریت شهری تهران را پیگیری خواهد کرد.
همه به این مهم واقفیم که در صورت تحقق رشد و توسعه اقتصادی، بستری برای اشتغال پایدار و رفع کالاهای قاچاق فراهم می شود، بنابراین حمایت و پشتیبانی تمامی بخش های دولتی، عمومی و خصوصی از محصولات داخلی شرط اساسی برای شکوفایی اقتصادی است.
سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» معرفی شد؛ ایشان به حق بر تولید ملی و اقدام همه جانبه مسئولان در راستای حمایت از آن تاکید کردند و با توجه به اهمیتِ موضوع حمایت از کالای ایرانی، شورای شهر تهران به عنوان پارلمان محلی، مسئولیت مدنی و قانونی خود را انجام خواهد داد.
*عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.