عباس صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : شهرداری دماوند با صدور مجوز ساخت چهار هتل به ویژه مجموعه هتل آویشن به‌عنوان منحصر به‌ فردترین هتل‌ آپارتمان‌های ایران، گام های موثری در راه توسعه برداشته است.
وی با اشاره به تهیه طرح جامع سرمایه‌گذاری به‌عنوان قدمی مؤثر در حوزه شهری خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی املاک در اختیار این شهرداری و شهروندان به‌منظور تعریف کاربری‌ها با قابلیت سرمایه‌گذاری مشخص شده است و به‌عنوان یک محور محرک توسعه می‌تواند در راستای رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر با استفاده از بخش خصوصی نقش مؤثری ایفا نماید.
وی با بیان اینکه بودجه سال 97 شهرداری دماوند با داشتن رشد 5 درصدی، از 77 میلیارد تومان در سال 96 به 80 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است ، تصریح کرد: که از این میزان، بیش از 55 درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است.
وی با بیان این نکته که بودجه سال 96 شهرداری دماوند 95 درصد تحقق پیدا کرده، افزود: با توجه به تحقق بودجه 73 میلیارد تومانی سال گذشته، این میزان با افزایش 7میلیارد تومانی در سال 96 محقق شده است.
شهردار دماوند به خدمات پیش بینی شده امسال اشاره کرد و گفت: حوزه حمل و نقل شهری، ترافیک، ترمینال برون شهری، نصب علائم ترافیکی، خط کشی معابر و همچنین اجرای طرح پارکبان و اصلاح هندسی معابر پرخطر میادین، دوربرگردان و پرداخت الکترونیکی وتاکسیرانی از خدمات در حوزه حمل و نقل می باشند.
وی همچنین طراحی پل ورودی شهر دماوند جهت کاهش ترافیک سه‌راهی منطقه گیلاوند در سال 97 و توسعه فضای سبز و پارک‌های بزرگ شامل پارک خانواده، پارک پویش و دانش، پارک کوثر و شهربازی را از جمله بوستان های مهم و اجرا شده در حوزه شهری دانست.
صفری با بیان اینکه رویکرد بودجه سال جاری شهرداری دماوند بخش عمرانی است، تصریح کرد: عمده پروژه های مهم پیش بینی شده در بودجه سال 97 بررسی و تکمیل پروژه های ناتمام سال گذشته، توسعه فضای سبز و همچنین تعریض خیابان های اصلی شهر، اصلاح معابر و معضلات شهری و... معطوف می باشد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است؛این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.