علی کنگرلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تبین شعار سال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: فعالان حوزه تبلیغ باید آثار فرهنگ بی توجهی به کالای ایرانی و رغبت به کالای خارجی که مشکلات و آسیب های فراوان فرهنگی و اجتماعی را برای مردم به همراه دارد را برای مردم تبین کنند.
وی به برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرری در این راستا اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل جلسات با روحانیان مستقر، مبلغین بومی، مداحان، مربیان وتبین راهکارهای تبلیغی وآموزشی فرهنگ آگاهسازی اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه ها، مدارس، حوزه ها ودانشگاه ها را از فعالیت های این نهاد در راستای تبیین شعار سال است.
وی تصریح کرد: همچنین در بیان مزایای خرید کالای ایرانی، آموزش برای انتخاب بر اساس کیفیت کالا، بیان تجربیات کشورهای پیشرفته در توجه به تولید ملی، ارتقای کیفیت کالای ایرانی توسط تولید کنندگان ازجمله برنامه های دیگر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری است.
وی اسطوره سازی کالای خارجی را از معضل های این حوزه بیان کرد و گفت: این پدیده‌ مانند بسیاری از چالش‌های فرهنگی دیگرعلاوه بر ریشه‌ تاریخی با ابزار قوی رسانه و از راه تبلیغات گسترده‌ کالاهای خارجی در ذهن اغلب افراد ایرانی جای گرفته‌ است.
کنگرلو در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دلبستگی به تولیدات بیگانه در میان مردم را یک «آفت اجتماعی» تعبیر کرده اند، تصریح کرد: این آفت از دوران طاغوت و دوران‌های ظلمانی گذشته ریشه دارد، با این تفاوت که ما در آن دوران به طور مطلق وابسته قدرت‌های دیگر بودیم اما امروز گرایش به سمت و سوی کالای خارجی سوق پیدا کرده ایم.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.