به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی شهردار تهران روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از 46 واگن قطار شهری، از ارائه توضیحات بیشتر در خصوص استعفای خود از مسئولیت شهرداری پایتخت خودداری کرد.
« خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران روز گذشته اعلام و اعضای شورای شهر نیز با تشکیل جلسه ای غیرعلنی ، این موضوع را بررسی کردند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت که استعفای محمدعلی نجفی در جلسه بعدی شورا که پس از تعطیلات نوروز تشکیل می شود، بررسی خواهد شد و وی تا آن زمان شهردار پایتخت است».
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمبود واگن مشکل اصلی مترو پایتخت است، اظهار کرد: شبکه زیرساختی مترو تهران خوب و قابل قبول است اما مشکل کمبود واگن و فرسوده بودن آنهاست.
وی تصریح کرد: مراحل عقد قرارداد ساخت 630 واگن میان شرکت واگن سازی تهران با یک شرکت چینی انجام و قرار شده اوایل سال آینده این قرارداد به صورت رسمی منعقد شود.
شهردار تهران گفت: براساس اعلام شرکت چینی طرف قرارداد، ساخت و تحویل نخستین بخش از واگن ها حدود 23 ماه زمان می برد.
وی افزود: البته به موازات این اقدام، تلاش می کنیم از نیمه دوم سال 97 واگن های جدیدی را وارد ناوگان حمل و نقل ریلی تهران کنیم.
نجفی با بیان اینکه قیمت هر واگن حدود یک‌ میلیون و 100 هزار یورو است، گفت: دولت باید شهرداری تهران در بخش فاینانس برای تامین منابع مالی موردنیاز کمک کند.
به گزارش ایرنا، بهره برداری از 6 رام قطار شهری شامل 28 واگن جدید و 16 واگن اورهال شده و 2 دستگاه لوکوموتیو برای استفاده در مترو پایتخت با حضور شهردار تهران آغاز شد.
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.