به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز چهارشنبه در مانور بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز97 که در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: مدیریت سفر یک مدیریت چند وجهی و چند انضباطی است که دستگاه های مختلف از جمله پلیس، راهداری، وزارت بهداشت، امداد و نجات و از همه مهمتر خود مردم در آن شرکت دارند.
وی سفرهای نوروزی را از لحاظ حجم انبوه سفر و وجود رانندگان شخصی و غیرحرفه ای در جاده ها متمایز از سایر روزهای سال عنوان کرد و افزود: بسیاری از رانندگان برای اولین بار است که در جاده های مقصد خود حضور پیدا می کنند و همچنین بسیاری دیگر نیز به تازگی گواهی نامه دریافت کرده اند، از همین رو رعایت قوانین و توجه به علایم راه ها باید در دستور کار آنان باشد.
وی ادامه داد: سرنشینان خودروها باید از صحبت هایی که باعث حواس پرتی راننده می شود، خودداری کنند و همچنین رانندگان نیز باید از رانندگی در زمان خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز کنند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه سفرهای نوروزی با توجه به بالا رفتن تعداد خودروها ٥ درصد رشد پیدا می کند، افزود: ٢٨ اسفندماه سالجاری، چهارم و هشتم فروردین ماه 97 پیک ترافیک جاده های کشور است که باید مسافران نوروزی سفرهای خود را در این ایام مدیریت کنند.
وی آرامش و احتیاط در رانندگی را مهمترین عامل در کاهش تصادفات عنوان کرد و یادآور شد: خروجی تهران به شمال، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه قم - تهران و جاده مشهد پرترددترین مسیرهای ایام نوروز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه تلفن گویای ١٤١ وزارت راه در طول سال در خدمت مردم است، عنوان کرد: وزارت راه و شهر سازی به رغم تمام محدودیت های مالی توانسته خدمات ارزنده ای در نصب علائم جاده ها و رنگ آمیزی معابر انجام دهد.
آخوندی ادامه داد: وزارت راه و شهر سازی در طی سالجاری برای سهولت رانندگی ٢٧٠ کیلومتر از رویه آسفالت جاده های کشور را ترمیم کرده است.
وی با بیان اینکه جاده های کشور زیر نظر دوربین های نظارتی و تصویری وزارت راه است ابراز داشت: علاوه بر سامانه های ثابت امسال سامانه های متحرک نیز در جاده ها حضور دارند تا راهداری ها با دوربین های متوسط سنج در جاده ها رانندگان متخلف را به پلیس معرفی کنند.
وی از فعال بودن سامانه تردد شمار در جاده ها خبر داد و افزود: رانندگان قبل از سفر می توانند از آمار و ترافیک جاده ها مطلع شوند و با مدیریت مناسب در انتخاب جاده و ساعت حرکت سفر کنند.
وزیر راه اضافه کرد: ٩٠٠ هزار صندلی در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی است و از مردم می خواهیم تا با استفاده از حمل و نقل عمومی، موجب کاهش ترافیک جاده ای شوند.
وی به رانندگان توصیه کرد: برای سلامت سفر از رانندگی در زمان های خواب آلودگی و خستگی خود داری نمایند.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ٩٧ امروز(چهارشنبه) با حضور آخوندی وزیر راه و شهر سازی، مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا، کولیوند رییس سازمان اورژانس، سلیمی رییس امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ درضلع جنوبی حرم مطهرامام خمینی(ره) برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.