حسن ابراهیمی بسابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: مراسم چهارشنبه سوری برخلاف رسالت سنتی، در چند سال اخیر روند خود را در سراسر کشور از دست داده به طوری که تعدادی هنجارشکن دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را به غم تبدیل می کند.
وی با بیان اینکه دراین راستا تصمیمات قضایی لازم تدارک دیده شده است، گفت: در آستانه این روز تمامی ضابطان و مسئولان مرتبط شهرستان بسیج شدند تا مردم آرامش خود را از دست ندهند و خانواده‌ای در شب عید عزاردار نشود؛ در صورت مشاهده با هنجار شکنان برخورد قاطع صورت می گیرد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تدارکات لازم درخصوص تامین امنیت، آسایش اماکن و منازل و شهر در شب عید، گفت: در چند روز اخیر تعدادی سارق به جرم تجاوز به منازل مردم دستگیر و بازداشت شدند و همچنان به دنبال سایر افراد نیز هستیم؛ لازم است شهروندان نیز اقدامات ایمنی را در منازل و وسایل نقلیه تامین کنند.

**تخریب 620 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی یکسال گذشته در دماوند

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته در دماوند، تصریح کرد: از آنجایی که حوزه قضایی دماوند سراسر طبیعت و محل تفریح مردم است، انتظار می‌رود این منطقه به عنوان شش تنفسی پایتخت محسوب و طبیعت زیبای آن حفظ شود که در این راستا طی یک سال گذشته مقام نخست حفظ و حراست از اراضی ملی استان تهران را در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و تغییر کاربری کسب کردیم.
دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی حمله‌های زیادی به اینگونه اراضی در شهرستان صورت گرفت، بیان کرد: تخریب 620 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به میزان حدود 702 هکتار از جمله این موارد بود که به حالت سابق بازگشت.
ابراهیمی بسابی خاطر نشان کرد: در زمینه تصرف اراضی ملی توسط متجاوزان در حیطه مسئولیت منابع‌طبیعی، حدود یک‌هزار و ۱۵۳ هکتار رفع تصرف شد و همچنین در خصوص زمین‌های حوزه اداره مسکن و شهرسازی شهرستان، بیش از 650 هکتار از اراضی دولت را به این نهاد برگرداندیم که ارزش ریالی آن بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی در خصوص تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان دماوند، اضافه کرد: رودخانه‌های دائمی و فصلی این شهرستان همواره مورد تجاوز برخی از افراد سودجو قرار گرفته بود که توانستیم حدود ۳۳ هکتار از بستر رودخانه‌ها را رفع تصرف کنیم؛ این رودخانه‌ها آب مورد استفاده مردم بود که بهداشت عمومی را تهدید می‌کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه سه هزار چاه غیر مجاز در یک سال اخیر شناسایی و اقدامات لازم در خصوص مسلوب‌المنفعه ( آنچه که از آن بهره ای عاید نشود )کردن چاه‌های غیرمجاز صورت گرفته است، گفت: دستورات قضایی در این خصوص صادر شد و تعداد قابل توجهی از این چاه‌ها مسدود گردید و مابقی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول همچنین از شناسایی و قطع 760 انشعاب غیرمجاز در شهرستان خبر داد.

** برخورد جدی با ادارات و مسئولان قانون‌شکن در سال آینده
دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه با مدیران متخلف و قانون‌شکن در شهرستان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: طی سال گذشته چند نفر از مدیران و مسئولان ادارات به دلیل تخلف شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند و سایر مرتبطان نیز در حال شناسایی هستند.
وی با بیان اینکه در شهرستان دماوند نباید شاهد اینگونه مسئولان و متخلفین باشیم، بیان کرد: با وجود اقداماتی که در این راستا صورت گرفته اما به نظر می‌رسد این امر کفایت نمی‌کند؛ به همین دلیل در سال آینده به طور ویژه با ادارات و مسئولانی که قانون‌شکنی می کنند، برخورد جدی خواهد شد.

**وجود ۱۰ هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان دماوند
ابراهیمی بسابی با اشاره به صحبت‌هایی پیرامون ۱۰ هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان دماوند گفت: این آمار از پیش از یکسال گذشته وجود داشت و پیشگیری های لازم نیز صورت گرفته اما می‌توان گفت که حوزه شهرستان دماوند به شدت از این حیث مورد حمله است که در این راستا افزایش نیروی مراقبتی و نظارتی و امکانات و تجهیزات لازم ضروری است.
وی با بیان اینکه تخریب‌ها در شهرستان علی‌رغم میل این نهاد صورت می‌گیرد، گفت: اما جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و ما سعی بر این داریم که در مراحل اولیه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، به محض دیوارکشی، فنس‌کشی و فونداسیون به موقع دستور تخریب و جلوگیری از تغییر کاربری را صادر کنیم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.