به گزارش ایرنا، کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند روز شنبه در آیین درختکاری که همزمان با هفته منابع طبیعی در محوطه اطراف سایت گردشگری چشمه اعلا برگزار شد، اظهار کرد: در احادیث و روایات آمده کسی که درخت می کارد، هر انسان یا حیوانی که از آن استفاده کند ثوابش برای کسی است که درخت را کاشته است.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته شاهد سرسبزتر شدن دماوند بوده ایم، گفت: دماوند برای توسعه در حوزه فضای سبز و جنگل کاری نیازمند هزینه و سرمایه گذاری و همچنین حمایت شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد است.
امام جمعه شهرستان دماوند یکی از نیازهای کنونی این منطقه را داشتن بوستان ویژه بانوان دانست و گفت: بانوان منطقه نیازمند وجود فضایی هستند تا فعالیت های ورزشی، پیاده روی، تفریحی و... را راحت و آزاد انجام دهند که ایجاد پارک بانوان، پارک خانواده، پارک دانش آموز می تواند علاوه بر توسعه فضای سبز، برای اقشار مختلف مردم موثر باشد.

**کاشت 10 هزار اصله درخت طی یکسال در دماوند
عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این مراسم ضمن تبریک روز درختکاری، اظهار کرد: امیدواریم فرهنگ درختکاری و هوای پاک و حفاظت از محیط زیست در بین مردم و همشهریان در کنار رشد و توسعه در عرصه های اقتصادی و اجتماعی، نهادینه شود.
وی با بیان اینکه یکی از راه های تحقق عدالت اجتماعی، حفظ محیط زیست است، بیان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته حدود 10 هزار اصله درخت اعم از درخت سوزنی‌برگ و پهن‌برگ را در محل‌های مختلف شهر کاشتیم و با توجه به اینکه شهر دماوند یکی از 14 شهر نمونه گردشگری است، توسعه شهر در بخش گردشگری یک ضرورت است.
شهردار دماوند منطقه چشمه اعلا را یکی از مناطق مهم شهری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ایی که شهرداری در راستای توسعه این سایت گردشگری دارد، هر سال این مراسم با هدف گسترش فضای سبز منطقه چشمه اعلا برگزار می شود.
صفری گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز ما از 25 مترمربع در طرح تفصیلی به ازای هر نفر به 36٫5 مترمربع افزایش یافته، امیدواریم این میزان را به اعداد قابل ملاحظه‌تری برسانیم.
شهردار دماوند بیان کرد: تهیه طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی در حوزه‌های مختلف، یکی از اقداماتی است که توسط شهرداری در حال انجام بوده که در این خصوص بحث پسماندها، نخاله و دپوی موقت زباله را تعیین‌ تکلیف کرده است.
وی علاوه بر اهمیت کاشت درخت بر نگهداری و آبرسانی نهال ها تاکید کرد و گفت: اگر درخت بکاریم و نتوانیم از آن نگهداری کنیم، عملا کار خاصی انجام نشده است که این طرح در ایجاد محل های مختلف ایستگاه های ذخیره آب تاثیرگذار است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل شده است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.