به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی روز چهارشنبه در نخستین سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: ارتجاع ملت بزرگ ایران ازحربه های دشمنان است و همین ارتجاع نیز یکی از راه های اشرافی گری و دنیا طلبی محسوب می شود.
وی تصریح کرد: گذشته ثابت می کند هر زمانی که به دشمن اعتماد کرده ایم دچار خسران شده ایم که نمونه این اعتمادی برجام است.
وی با اشاره به اینکه شهدا چندین مدال افتخار بر سینه دارند، گفت: نخستین مدال افتخار شهدا ' مدال هجرت' است که از خانواده و دوستان برای حفظ ارزش های اسلام و انقلاب دور شدند و جان خود را فدا کردند.
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: ' جهاد' و 'شهادت' دیگر مدال هایی هستند که شهدا آنها را کسب کرده اند این درحالی است که شهدای گمنام 2 مدال ' گمنامی' و 'غریب بودن' بیش از شهدای دیگر دارند.
وی افزود: گمنام ها در آسمان ها بسیار معروف و شناخته شده هستند و وظیفه همگان دیدار از خانواده های شهدا به ویژه شهدای گمنام است و حال که بر سر سفره شهدا نشسته ایم با تکریم شهدا و خانواده هایشان سعی کنیم قدردان آنها باشیم.
حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه با گذشت ترین انسان ها در پیش خداوند با ارزش ترین ها آنان است، افزود: گذشت از جان و مال بسیار سخت است این در حالی است که شهدا از همه چیز خود گذشتند.
وی با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: همه ما موظف هستیم فرهنگ شهادت و ایثار را زنده نگه داریم و باید بدانیم که تا این فرهنگ زنده باشد ملت ما نیز زنده است چرا که امنیت امروز کشور ما مدیون شهداست.
حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا اظهار کرد: شهدا با خون خود سدی نفوذناپذیرساختند که اجازه اختلال را از دشمنان گرفته است و هیچگاه به اهداف خود نرسیده و نمی رسند.
وی گفت: در جنگ بدر مسلمان 313 نفر بودند و امکانات آن ها نیز کم بود اما با داشتن فرهنگ شهادت در جنگ بدر پیروز شدند، اما در جنگ احد فرهنگ ایثار و شهادت رنگ باخت و مسلمانان شکست خوردند.
وی ضمن تاکید بر خواندن وصیت نامه شهدا، گفت: یکی از درخواست آنان این بوده که مدافع اسلام باشیم و این موضوع به وفور در وصیت نامه شهدا دیده می شود و دومین موضوع سخن از حمایت از رهبری و ولایت است.
حجت الاسلام شاهچراغی عنوان کرد: با وجود رهبری مقتدر در این نظام، یک وجب از خاک این مملکت در اختیار دشمنان قرار نگرفت و دشمنان نیز همان هدف را به وسیله برجام دنبال می کنند که معظم له در این مورد تا آخر ایستاده است.
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: درخواست دیگر شهدا حفظ ارزش هایی چون نماز و حجاب است که این مهم باید در جامعه کنونی مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفراز 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل شده است و در45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.