به گزارش ایرنا، عباسعلی باقری روز دوشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز امور تربیتی که در تالار وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: 2نوع حق التدریس آزاد(آموزش دهندگان، غیررسمی) و حق التدریس شاغل(معلمان شاغل، رسمی) در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که برای پرداخت حقوق معلمان حق التدریس رسمی 2ماه از سال گذشته و 6ماه از سال جاری بدهکار هستیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون حق الزحمه امتحانات معلمان پرداخت نشده، ابراز امیدواری کرد: بودجه و اعتبار لازم برای پرداخت معوقات فرهنگیان شهر تهران از سوی وزارت آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.
باقری درباره روز پایانی فعالیت مدارس تهران در سال 96، گفت: مدارس براساس قانون و به دلیل تعطیلات بر اثر آلودگی هوا تا 28 اسفندماه دایر هستند.

*افزایش 1.5 برابری مراکز اسکان فرهنگیان شهر تهران
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت مراکز اسکان فرهنگیان در نوروز 97، اظهار کرد: ظرفیت این مراکز نسبت به سال های گذشته 1.5 برابر شده و سال گذشته 20 درصد مراکز اسکان نوروزی تهران خالی مانده بود.
وی با اشاره به اینکه برای نوروز 97، علاوه بر تعداد مدارس، مراکز رفاهی آموزش و پرورش تهران را در سه منطقه افزایش داده ایم، گفت: تا سه سال گذشته تنها هفت منطقه آموزش و پرورش درگیر اسکان فرهنگیان بود اما اکنون مناطق 19 گانه تهران در این مسئله فعال هستند.
باقری افزود: نرخ مراکز اسکان فرهنگیان تهران براساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نظر و اولویت این نهاد برای ارائه خدمات به مراکز اسکان، فرهنگیان است، گفت: گاهی به دلیل کمبود مراکز ناچار هستیم که مراکز اسکان فرهنگیان را در اختیار غیرفرهنگیان قرار دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: بعضی از نقاط کشور به دلیل نداشتن مراکز رفاهی برای مسافران، در صورت حمایت نکردن آموزش و پرورش قادر به پذیرایی از میهمانان و مسافران شهر خود نیستند.
براساس این گزارش، باقری در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی طی سخنانی نیروی انسانی را مبنای تحول در کشور دانست.
وی گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی در کشور آموزش و پرورش است و این روند بدون کمک خانواده میسر نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی کادر آموزشی در روند تعلیم و تربیت دخیل هستند و این امر تنها برعهده مربی امور تربیتی نیست، افزود: در این روند بدون کمک سایر نهادها کاری از پیش نمی بریم.
باقری با اشاره به تفاوت های فردی اظهار کرد: افراد با یکدیگر متفاوت هستند و تربیت متفاوتی را می طلبند.
آیین گرامیداشت روز امور تربیتی روز دوشنبه با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، بیش از 3هزار نفر از معاونان و مربیان امور تربیتی و جمعی دیگر از مسئولان در تالار وزارت کشور برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.