به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه 11، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی و هنری منطقه 11 و مدیر فرهنگسرای رازی در این آئین اظهار کرد: انگیزه و امید در آثار استاد رزاقی به چشم می خورد که بیانگر نگاه معنوی در آثار وی بوده و نشان دهنده سعی بر زنده کردن امید و آرزو در آثار معنوی است.
وی با بیان اینکه در آثار استاد محمود رزاقی اصطلاحات و ترکیبات به شکل فاخر و شاعرانه آمده، گفت: ذوق، استعداد و پشتکار و بالندگی روزافزونی می خواهد تا بتوان آثار فاخری را ایجاد کرد و در عرصه معنویات قلم به دست گرفت.
بختیاری افزود:اگر کسی ناشناخته وارد حوزه شاعری و نویسندگی شود به طور یقین آسیب های بسیاری را به این عرصه وارد می کند.
بختیاری خاطرنشان کرد: بی کرانه و اعجازگونه بودن آثار نشان می دهد که امداد ائمه نیز همراه استاد رزاقی بوده که اشعار ایشان چنین زیبا و تاثیرگذار شده است.
مدیر فرهنگی و هنری منطقه 11 گفت: آثار استاد رزاقی از سندیت های تاریخی مستحکمی برخوردار است و کمتر کسی جرات می کند سراغ اینگونه آثار که دارای سندیت های تاریخی دارد، برود.
وی با بیان اینکه ساخت منسجم شعرها نشان دهنده توانایی شاعر است، گفت: حجم زیاد معلومات و معارف که به شعر درآمده خواندن دقیق آثار دینی را لازم دارد.
بختیاری افزود: در زمینه فروش کتاب ها، آثار و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آسیب شناسی یک ضرورت است تا نیازها و ذوق و توانایی نویسندگان گمنام نماند.
حجت الاسلام ابوالقاسم از دوستان استاد رزاقی نیز در این آیین گفت: امروزه تهاجم فرهنگی دشمن بر روی اعتقادات و باورها است و جوانان را مورد هدف قرار داده اند بر همین اساس باید نسل جوان را با حضرت زهرا (س) بیشتر آشنا کرد.
وی با اشاره به جایگاه فضای مجازی در دنیای امروز افزود: می توان از این ظرفیت برای آشنایی نسل جوان به خصوص زنان و دختران با حضرت زهرا(س) و زندگی و وقایع تاریخی آن دوره استفاده کرد.
در ادامه مراسم استاد محمود رزاقی گفت: ادبیات به صورت رایگان در اختیار مردم است و همگی باید از این مقوله مفید و تاثیرگذار بهره مند شوند.
وی افزود: جوانان امروز بدانند با عجله و بدون تحقیق و مطالعه نمی توان کتاب چاپ کرد و برای نوشتن کتاب باید مطالعه و تحقیق باشد و از همه مهمتر اینکه جوانان صبوری کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.
استاد رزاقی به جوانان توصیه کرد که از فرصت هایی که دارند نهایت استفاده را داشته باشند و قلم به دست بگیرند و با مطالعه و تحقیق در مورد ائمه به ویژه حضرت زهرا(س) مطلب بنویسند.
در پایان این آیین از کتاب «شرحه شرحه اشک با مویه های حضرت زهرا (ع)» نوشته استاد محمود رزاقی رونمایی شد.
آئین نکوداشت استاد محمود رزاقی عصر یکشنبه با حضور جمعی از شعرا و نویسندگان در فرهنگسرای رازی برگزار شد.
محمود رزاقی متخلص به ارم ضمن تسلط بر ادبیات فارسی، بر ادبیات عرب نیز مسلط بوده و 17 اثر مذهبی را به نظم درآورده است. کتب منظوم نهج البلاغه، نهج الفصاحه، خطبه فدکیه، حدیث کساء، دعای سحر، صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام سجاد(ع)، مناجات حضرت امیرالمومنین(ع)، وصیت نامه مولا امیرالمومنین(ع)، زیارت وارث و ..... از آثار استاد رزاقی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.