به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان دماوند، با حضور در گلزار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس محله جیلارد و تقدیم گل به مزار شهیدان، با آرمان های شهدای والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی تجدید میثاق کرد.
شهرستان دماوند 700 شهید، 58 آزاده، 340 جانباز بالای 25 درصد و 440 جانباز زیر 25 و 9شهید دوران انقلاب اسلامی دارد.
برگزاری کارگروه مسائل حوزه‌های عمرانی، زیربنایی و شهرسازی، آمایش سرزمین و آمار، محیط زیست شهرستان دماوند، کارگروه محوریت حوزه‌ اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و در کارگروه سوم با محوریت فرهنگی و اجتماعی، بانوان و خانواده، سلامت و بهداشت و درمان شهرستان دماوند از جمله این کارگروه ها است.
استاندار تهران همچنین ظهر امروز با حضور در مسجد جامع شهر با مردم شهرستان دیدار خواهد کرد و پس از آن نشستی با حضور نخبگان و فرهیختگان شهرستان دماوند در مجتمع فرهنگی هنری کوثر دارد.
همچنین در ادامه سفر استاندار تهران به دماوند، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان دماوند در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی دماوند برگزارمی شود.
حضوردر شورای تأمین این شهرستان نیز در پایان این سفر در فرمانداری دماوند برگزار می‌شود.
شهرستان دماوند دارای 2 شهرک صنعتی آینه ورزان و دماوند(2) است که شهرک صنعتی آیینه ورزان دماوند در دهه 70 تاسیس شد و بعد از مدتی شهرک صنعتی دماوند2 در کیلومتر 7جاده کیلان تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرک صنعتی آینه ورزان با مساحت واگذاری صنعتی 17 هکتار، تعداد واحدهای فعال 28 واحد، تعداد اشتغال فصلی 750 نفر و تعداد کل قطعات صنعتی 64 مورد است.
شهرک صنعتی دماوند (2) پتانسیل استقرار بیش از 500 واحد صنعتی و صنفی تولیدی را دارد. این شهرک در شعاع 120 کیلومتری شهر دماوند واقع شده و اکثر واحدهای آن صنایع پاک هستند که آنچه به صورت تئوری برای ایجاد اشتغال دراین شهرک صنعتی در نظر گرفته شده 19 هزار و 572 نفر است.
در حال حاضر حدود یک هزار و 822 نفر در واحدهای صنعتی و 10 هزار نفر در چهار هزار و 22 واحد صنفی شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.