به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ولیئی روز سه شنبه در نشست خبری کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: هم اکنون 3 هزار موسسه خیریه در استان تهران فعالیت دارند که 40 درصد این موسسات دارای مجوز فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از موسسات با همکاری این نهاد اقدام به دریافت مجوز کرده کرده اند افزود:کارگروهی توسط نمایندگان فرمانداری، بهزیستی،ناجا و کمیته امداد تشکیل و از خیریه ها سرکشی می کنند.
وی بدون ذکر تعداد پلمب خیرها درشهرتهران اظهار کرد: برخی از این خیریه ها که فعالیت نامطلوب داشته با دستور مقامات قضایی توسط نیروی انتظامی پلمب شده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح سرکشی و نظارت بر موسسات خیریه تهران با همکاری فرماندار تهران در دستور کار است گفت: در راستای بررسی موضوع موسسات خیریه غیر مجاز تهران، تا کنون 2 جلسه درامسال با فرماندارتهران برگزارشده است .
وی همچنین اظهار کرد: در طرح مشارکتی و اشاعه فرهنگ کار خیرخواهانه نیز 38 مرکز نیکوکاری در محلات و مساجد سطح شهرتهران تشکیل شده است .

* کمک 100 میلیون تومانی مردم تهران در راهپیمایی 22 بهمن
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، 38 پایگاه کمک های مردمی در نظر گرفته شده بود تصریح کرد: 100 میلیون تومان کمک نقدی مردم در روز 22 بهمن جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است .
ولیئی تاکید کرد: 700 نفر از نیکوکاران تهرانی در روز راهپیمایی 22 بهمن ، حمایت مالی یک هزار کودک یتیم را متقبل شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان برنامه دهه فجرامسال این نهاد افزود: اعزام یک هزار و 500 مددجو به مشهد مقدس ، 40 نفر به عتبات عالیات و غبار روبی یک هزار دانش آموز از گلزار شهدا از جمله این برنامه ها بود است .
وی ادامه داد: همچنین به مناسبت دهه فجر اولین دفتر کاریابی کمیته امداد با همکاری شهرک های صنعتی استان در شهرک صنعتی شهرستان پاکدشت رونمایی شد که نظراست مددجویان زیادی را توانمند شوند.

* 10 هزار فرصت اشتغال در استان تهران
ولیئی با بیان اینکه این نهاد ایجاد10 هزار فرصت شغلی را در کمیته اشتغال استانداری تهران برای امسال متقبل شده است ، افزود: تا کنون 7 هزار فرصت شغلی از طریق بنگاهها محقق شده است و 3 هزار مورد دیگرتا پایان سال تحقق پیدا می کند.

* همکاری 400 وکیل تهرانی در طرح همکاری وکلای نیکوکار کمیته امداد
وی ادامه با اشاره به طرح ایجاد دفاتر وکلای حقوقی و با حضور 400 وکیل نیکوکارتهران ، تاکید کرد:این طرح با همکاری دادگستری استان تهران انجام و وکلا به صورت رایگان مشکلات حقوقی مددجویان پیگیری می کنند.

* 12 هزار خانوار مددجویان کمیته امداد استان تهران فاقد مسکن هستند
ولیئی اظهار کرد: در حال حاضر 64 هزار خانوار(بیش از 105 هزار نفر) تحت پوشش این نهاد خیریه بوده که 12 هزار خانوار فاقد مسکن هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: در نظراست طبق نظرمجلس و کمیسیون تلفیق ، 50 هزار مسکن مهر نیمه تمام و فاقد متقاضی به این نهاد واگذار شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتنشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.