به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پلیس آگاهی پایتخت، رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس با اشاره به دستگیری سه سارق در محدوده شرق تهران گفت: این متهمان در تعقیب و گریزی یک کیلومتری دستگیر شدند.
سرهنگ محمد قربان منصوری افزود: با وقوع چند فقره سرقت از منازل در محدوده مذکور، تیمی از ماموران این کلانتری برای بررسی موضوع و شناسایی سارق یا سارقان وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده و سرنخ های به دست آمده از محل، مشخص شد تمامی سرقت های از سوی سه سارق حرفه ای اماکن خصوصی صورت گرفته که بر این اساس مشخصات سارقان در اختیار ماموران گشت های انتظامی قرار گرفت.
سرهنگ منصوری گفت: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه شب گذشته یکی از ماموران گشت انتظامی کلانتری موفق به شناسایی خودروی این سارقان تحت تعقیب شده و با اعلام به مرکز کنترل کلانتری از سایر گشت های انتظامی درخواست کمک برای دستگیری متهمان کرد.
رئیس کلانتری 144 جوادیه افزود: با حضور ماموران انتظامی در محل این سارقان تحت تعقیب قرار گرفتند و پس از یک کیلومتر تعقیب و گریز در نهایت هر سه متهم در یک خیابان بن بست گرفتار و دستگیر شدند.
سرهنگ منصوری اظهار کرد: هر سه متهم بازداشت و به همراه خودرویشان به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده علاوه بر اعتراف به سرقت از منازل شهروندان این محدوده به چهار فقره سرقت به شیوه تخریب در ورودی منازل، اقرار کردند.
وی گفت: با اعتراف متهمان پرونده تکمیل و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد و در بازرسی از خودروی متهمان نیز ادوات سرقت اعم از میله های یو شکل، انبر قفلی، پیچ گوشتی های سرکج، چاقوی ضامندار، میله های آهنی، شاه کلید خودرو و یک عدد کلید کامپیوتری و زنجیر کشف شد.

*دستگیری سارق گوشواره کودکان در هفت چنار
رئیس کلانتری 111 هفت چنار با اشاره به دستگیری یک سارق زورگیر در این محدوده گفت: در پرونده این متهم سرقت گوشواره کودکان به زور نیز وجود دارد.
سرهنگ قدرت الله حق پرست افزود: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که به پلاک دستکاری شده وسیله نقلیه یک موتورسوار مشکوک شده و برای بررسی موضوع به تعقیب وی پرداختند.
وی اظهار کرد: ضمن تعقیب و گریز این مظنون، مشخصات موتورسیکلت مذکور از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام و مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه است و چندین فقره شکایت زورگیری نیز در این خصوص مطرح شده است.
سرهنگ حق پرست گفت: با مشخص شدن این موضوع، بلافاصله در حرکتی غافلگیرانه، ماموران این مظنون را متوقف و بازداشت کرده و برای تحقیقات درباره موتورسیکلت مسروقه او را به کلانتری منتقل کردند که متهم در بازجویی ها منکر هر گونه سرقتی شد و گفت که وسیله نقلیه همراهش را از دوستش به امانت گرفته است.
رئیس کلانتری 111هفت چنار افزود: تحقیقات و بررسی های انجام شده از سوابق متهم اما چیز دیگری را نشان می داد و حاکی از آن بود که وی یکی از زورگیران سابقه دار است که مدتی پیش نیز به عنوان سارق گوشواره های کودکان تحت پیگرد و تعقیب است.
وی گفت: این مساله جریان تحقیقات پرونده را به مسیر جدید هدایت کرد و در نهایت طی بررسی های فنی و تخصصی مشخص شد که این سارق چند روز پیش به جرم سرقت و زورگیری از گوشواره کودکان تحت تعقیب است.
سرهنگ حق پرست افزود: متهم بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت که در نهایت به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری طلاهای کودکان اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگیری سارقان زورگیر در فرجام
رئیس کلانتری 136 فرجام با اشاره به دستگیری 2سارق زورگیر در این محدوده گفت: این متهمان چند روز پس از رهایی از زندان مرتکب سرقت و زورگیری شدند که مجددا پلیس آنها را دستگیر کرد.
سرگرد خلیلی لطفی افزود: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان ساکن محدوده فرجام در خصوص سرقت و زورگیری 2 جوان با موتورسیکلت، پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از ماموران برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: در بررسی های انجام شده و مصاحبه با مالباختگان مشخصات 2سارق زورگیر و جوان، به دست پلیس رسید و در میان ماموران گشت های انتظامی توزیع شد تا در صورت مشاهده آنها را دستگیر کنند.
سرگرد لطفی گفت: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری موفق شدند هر 2 سارق زورگیر را مشاهده و در یک تعقیب و گریز کوتاه آنها را بازداشت کنند.
رئیس کلانتری 136 فرجام افزود: متهمان به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن به 2 فقره سرقت و زورگیری از شهروندان اعتراف و مشخص شد که آنها به تازگی از زندان آزاد شده و دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت و زورگیری هستند.
سرگرد لطفی تصریح کرد: هر 2 متهم پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و در بازرسی از وسایل همراه آنها نیز تعدادی سلاح سرد و گاز اشک آور کشف شد.

*دستگیری یک سارق زورگیر در خیابان طالقانی
رئیس کلانتری 107 فلسطین با اشاره به دستگیری یک سارق زورگیر در خیابان طالقانی گفت: ماموران پلیس پس از تعقیب و گریزی 500 متری موفق به دستگیری این سارق شدند.
سرهنگ غلامرضا یوسفوند افزود: روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در محدوده خیابان طالقانی در حال گشتزنی بودند که درگیری میان 2مرد توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی به سمت آنها تغییر مسیر دادند.
وی اظهار کرد: به محض اینکه ماموران به محل اعزام شدند، یکی از طرفین درگیری با رهاکردن ماجرا سعی کرد از محل فرار کند که فریادهای نفر دوم مبنی بر سارق بودن وی، ظن ماموران را بیشتر کرده و به تعقیب فرد فراری پرداختند.
رئیس کلانتری 107 گفت: این تعقیب و گریز که 500 متر طول کشید، در نهایت با دستگیری فرد مظنون خاتمه یافت و پس از انتقال به محل و روبه رو شدن با طرف دیگر درگیری مشخص شد که وی سارق زورگیر است و سعی داشته از این شهروند زورگیری کند که با حضور پلیس ناکام مانده است.
سرهنگ یوسفوند افزود: متهم به همراه شاکی به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر زورگیری و سرقت اعتراف و به چهار فقره سرقت به همین شیوه اقرار کرد.
رئیس کلانتری 107 اظهار کرد: پرونده متهم با اعتراف وی تکمیل و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگیری یک قاچاقچی دارو در محدوده نواب
رئیس کلانتری 108 نواب با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی دارو در محدوده نواب گفت: در بازرسی از وسایل این متهم، 39هزار و 980 قرص غیرمجاز و قاچاق کشف شد.
سرهنگ مسلم قاسم آبادی افزود: غروب روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در محدوده بزرگراه نواب در حال گشتزنی بودند که به یک موتورسوار که بسته ای را حمل می کرد، مشکوک شده و برای بررسی به وی دستور توقف دادند.
وی اظهار کرد: این موتورسوار به جای تمکین به دستور پلیس بر سرعت خود افزود و سعی کرد با انجام حرکات مارپیچ و خطرناک از محل دور شود که این اقدام به تعقیب وی منجر شده و در نهایت پس از طی مسافت 300 متری، از سوی ماموران متوقف و دستگیر شد.
رئیس کلانتری 108 نواب گفت: متهم به همراه جعبه مذکور و موتورسیکلتش به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن اعلام کرد که پیک موتوری است و این جعبه را از فردی که نمی شناسد دریافت کرده و قرار است در خیابان قزوین به فرد دیگری بدهد.
سرهنگ قاسم آبادی افزود: اظهارات بی اساس و ضد و نقیض مظنون، شک پلیس را بیشتر کرد و با انجام بازجویی های فنی و تخصصی در نهایت مشخص شد که وی قاچاقچی است و جعبه مذکور حاوی 39 هزار و 980 عدد قرص غیرمجاز بدنسازی است.
وی اظهار کرد: با اعتراف متهم پرونده تکمیل و برای تحقیقات به اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

*متلاشی شدن باند سرقت لوازم خودرو در جنوب تهران
سرکلانتر ششم پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح برخورد با سارقان لوازم داخلی خودرو در محدوده های جنوب تهران گفت: در این طرح سه عضو یک باند سرقت دستگیر و در بازجویی های به 21 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ سیروس کتابعلی افزود: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان ساکن محدوده های جنوبی تهران در خصوص سرقت های متعدد از لوازم داخلی خودروهایشان، پرونده ای در این خصوص در کلانتری های تابعه تشکیل و تیم های عملیاتی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: طی بررسی های انجام شده مشخص شد که سه سارق حرفه ای در محدوده های نبرد، کیانشهر و مشیریه ضمن تشکیل یک باند، اقدام به سرقت لوازم خودروی شهروندان می کنند.
سرکلانتر ششم پلیس پایتخت گفت: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور شناسایی، دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهمان صادر شد و متعاقبا تیم های عملیاتی اقدامات خود را آغاز کردند.
سرهنگ کتابعلی افزود: در تحقیقات تکمیلی و تخصصی پس از تعقیب و مراقبت های مکرر و شبانه روزی، مخفیگاه این سه متهم شناسایی شده و با هماهنگی های انجام شده از سوی ماموران کلانتری های 123 نبرد، 158 کیانشهر و 169 مشیریه، عملیات دستگیری متمهان آغاز شد.
وی اظهار کرد: طی سه عملیات همزمان و هماهنگ، متهمان این پرونده یکی در مخفیگاه و 2 تن به هنگام سرقت بازداشت شده و برای تحقیقات به کلانتری های محل منتقل شدند.
سرکلانتر ششم پلیس پایتخت گفت: متهمان در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر 21 فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده های جنوب و جنوب شرقی تهران اعتراف و اعلام کردند که پس از سرقت خودرو، آن را به محلی در شرق تهران منتقل کرده و پس از اوراق کردن قطعات، آن را به مالخران اموال مسروقه می فروشند.
سرهنگ کتابعلی افزود: پرونده این متهمان برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله کارت عابر بانک، شناسنامه، کارت ملی، باطری خودرو، ضبط و باند کشف شد.

*دستگیری زورگیران غرب تهران
رئیس کلانتری 135 آزادی با اشاره به اجرای طرح برخورد با زورگیران در محدوده غرب تهران گفت: در این طرح که از سوی ماموران انتظامی این کلانتری صورت گرفت، چهار زورگیر دستگیر و به 11 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ مجتبی شمس افزود: در راستای اجرای دستور سلسله مراتب فرماندهی و رسیدگی به درخواست شهروندان مبنی بر دستگیری و برخورد با سارقان زورگیر، تیم های اطلاعاتی این کلانتری تحقیقات خود را زمینه آغاز کردند.
وی اظهار کرد: پس از پیگیری های انجام شده و تحقیقات شبانه روزی ماموران تجسس، چهار سارق زورگیر که با سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان محدوده های غرب تهران می کردند، شناسایی شده و نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
رئیس کلانتری 135 آزادی گفت: به موجب مفاد پرونده متهمان، مقام قضایی دستور بازداشت و بازرسی از مخفیگاه متهمان را صادر کرد و بلافاصله تیم های عملیاتی و انتظامی این کلانتری برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
وی افزود: این اقدامات ادامه یافت و در نهایت شب گذشته هر چهار سارق زورگیر طی سه عملیات جداگانه در مخفیگاه های خود غافلگیر و بازداشت شدند و به همراه سلاح سرد و اموال مسروقه ای که در مخفیگاهشان بود، به کلانتری منتقل شدند.
سرهنگ شمس اظهار کرد: هر چهار متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر زورگیری و سرقت به عنف از شهروندان محدوده غرب تهران اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
رئیس کلانتری 135 آزادی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی اموال مسروقه از جمله گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، رایانه همراه، کیف پول، مدارک شناسایی و مقادیری وجوه نقد کشف که پس از شناسایی مالباختگان به آنها بازپس داده شد.

*اعتراف سارق به هشت فقره سرقت در تهرانپارس
رئیس کلانتری 126 تهرانپارس از دستگیری یک سارق لوازم خودرو در شرق تهران خبر داد و گفت: این متهم در بازجویی ها به هشت فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ ضرغام امیری افزود: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که رفتار مشکوک فردی که سعی داشت در یک خودروی سواری را باز کند توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی به سمت وی تغییر مسیر دادند.
وی اظهار کرد: فرد مذکور به محض دیدن خودروی ماموران موقعیت خود را رها کرده و سعی کرد به سرعت از محل دور شود اما سرعت عمل ماموران در تعقیب و گریز این امکان را به وی نداد و در نهایت چند متر آن طرف تر دستگیر و به محل بازگردانده شد.
سرهنگ امیری گفت: با حضور در محل و بررسی های اولیه مشخص شد که این فرد سارق است و در زمان دستگیری تلاش داشته که با یک شاه کلید در خودرو را باز کند که با حضور ناموفق مانده است.
رئیس کلانتری 126 افزود: در ادامه مالک خودرو که منزلش در همان نزدیکی بود شناسایی شده و به همراه سارق به کلانتری منتقل شد و با ارایه شکایت از سارق پرونده برای بازجویی به ماموران متخصص سپرده شد.
وی اظهار کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف و در ادامه به هشت فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده های تهرانپارس و حکیمیه اقرار کرد.
سرهنگ امیری گفت: با اعتراف متهم، پرونده تکمیل و به همراه اموال مکشوفه همراهش از جمله باند و ضبط مسروقه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگیری سارق حرفه ای تلفن همراه
رئیس کلانتری 120 سیدخندان از دستگیری یک سارق حرفه ای تلفن همراه در محدوده خواجه عبدالله انصاری خبر داد و گفت: این متهم با اقدام به موقع پلیس بازداشت و در بازجویی ها به چهار فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کرد.
سرهنگ داوود زندی افزود: روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده سیدخندان و خواجه عبدالله انصاری بودند که فریادهای ناگهانی یک شهروندان مبنی بر سرقت تلفن همراهش توجه آنها را جلب کرده و در بررسی های دریافتند که سارقی موتورسوار اقدام به سرقت تلفن همراه وی کرده است.
وی اظهار کرد: با دیدن این صحنه ماموران بلافاصله برای دستگیری متهم وارد عمل شدند اما این سارق موتورسوار با انجام حرکات مارپیچ و خطرناک به فرار خود ادامه داد اما سرعت عمل ماموران این کلانتری متهم را متوقف و در کسری از ثانیه بازداشت کردند.
رئیس کلانتری 120 گفت: متهم به همراه موتورسیکلت و تلفن همراه مسروقه به کلانتری منتقل شد و از سوی دیگر مالباخته نیز به کلانتری دعوت شد و با ارایه شکایت از سارق، پرونده در اختیار ماموران بازجو قرار گرفت.
سرهنگ زندی افزود: متهم در بازجویی های انجام شده علاوه بر اعتراف به سرقت از مالباخته به چهار فقره سرقت دیگر به این شیوه در محل مذکور اقرار کرد و اظهار کرد که با پرسه زنی در محدوده سیدخندان و اطراف آن اقدام به سرقت تلفن همراه می کند.
وی اظهار کرد: پرونده متهم تکمیل و در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

*بازداشت سه سارق در نارمک
رئیس کلانتری 127 نارمک با اشاره به دستگیری سه سارق لوازم داخلی خودرو در این محدوده گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به 9 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ مجتبی سهرابی منش افزود: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در خیابان های محله نارمک بودند که در خیابان «نبوت»، مردی را در حال سرقت از یک خودرو مشاهده و برای دستگیری وی اقدام کردند.
وی اظهار کرد: سارق که متوجه حضور ماموران شده بود با رهاکردن کوله و تجهیزاتی که همراهش بود سعی کرد از محل فرار کند اما این اقدام به تعقیب وی منجر شد و ماموران موفق شدند او را چند قدم آنطرف تر دستگیر کنند.
رئیس کلانتری 127 نارمک گفت: با بازداشت متهم و بازجویی از وی مشخص شد که همدستش نیز در همان محل در حال سرقت است که بلافاصله ماموران گشت های انتظامی با راهنمایی های سارق اول، به محل اعزام و این متهم را که در حال سرقت از یک خودرو بود، دستگیر کردند.
وی افزود: طی یک عملیات ضربتی دیگر نیز در همین محدوده یک سارق دیگر لوازم داخلی خودرو، در محدوده میدان نبوت مشاهده و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه در حالی که سعی داشت با موتورسیکلت خود از محل فرار کند، دستگیر و به همراه 2 سارق دیگر به کلانتری منتقل شد.
سرهنگ سهرابی منش اظهار کرد: هر سه متهم در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده های مذکور اعتراف کرده و هر یک به سه یا چهار فقره سرقت اقرار کردند.
رئیس کلانتری 127 نارمک گفت: با تکمیل پرونده متهمان، هر سه تن برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و اموال مسروقه پس از شناسایی مالکانشان به آنها باز پس داده شد.

*انهدام باند سرقت در جمهوری
رئیس کلانتری 148 انقلاب با اشاره به دستگیری 2سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده جمهوری گفت: این متهمان، هنگام ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ پیمان لطیفی افزود: با ارایه چند شکایت از سوی شهروندان ساکن محدوده جمهوری و انقلاب، در خصوص سرقت هایی از داخل خودرو هایشان، پرونده ای در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان اقدامات خود را آغاز کردند.
وی اظهار کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این سرقت ها از سوی 2سارق حرفه ای صورت گرفته و هر بار این متهمان با خم کردن در خودروهایی که سیستم ایمنی مناسبی ندارند، اقدام به سرقت لوازم داخلی و قطعات خودرو می کند.
سرهنگ لطیفی گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، گشتزنی های هدفمند گشت های کلانتری بیشتر شده و مناطقی که سابقه سرقت داشت تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار گرفت که این اقدام شب گذشته نتیجه داده و ماموران 2 سارق را در حال سرقت 2 خودرو در محدوده خیابان جمهوری مشاهده و تحت تعقیب قرار دادند.
رئیس کلانتری 148 افزود: این سارقان پس از چند دقیقه تعقیب و گریز، دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کردند.
وی اظهار کرد: با تکمیل پرونده، این متهمان به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در بازرسی از وسایل آنها نیز تعدادی لوازم مسروقه از جمله لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، تعدادی مدارک شناسایی و هویتی مسروقه کشف و ضبط شد.

*بازداشت سارق به جرم دستبرد به ساختمان های نیمه ساز
رئیس کلانتری 141 شهرک راه آهن با اشاره به دستگیری یک سارق که به ساختمان های نیمه کار دستبرد می زد، گفت:این متهم در بازجویی های انجام شده به چهار فقره سرقت به این شکل و شیوه اعتراف کرد.
سرهنگ عظیم شبی پور افزود: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده بلوار کاج بودند که فردی به آنها مراجعه و اعلام کرد که نگهبان یک مجتمع ساختمانی نیمه ساز است و فردی را در حال بازکردن قالب های ستونی این پروژه دیده و برای دستگیری وی از پلیس کمک خواست.
وی اظهار کرد: بلافاصله ماموران به محلی که نگهبان مذکور اشاره کرده بود، اعزام شدند و فرد مذکور را در حال سرقت قالب های بتونی و فلزی مجتمع مذکور مشاهده کردند و برای دستگیری وی وارد عمل شدند.
سرهنگ شبی پور گفت: متهم به محض دیدن ماموران، تجهیزات همراهش را رها کرده و از محل متواری شد اما این فرار چند دقیقه ای بیش طول نکشید و در نهایت چند متر آن طرف تر، بازداشت و برای تحقیقات به همراه نگهبان مجتمع به کلانتری منتقل شد.
رئیس کلانتری 141 افزود: متهم در بازجویی های انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت تجهیزات ساختمانی و قالب های بتونی و فلزی از ساختمان های نیمه کاره، به چهار فقره سابقه سرقت به این روش اقرار کرد و در بازرسی از خودروی وی که در محل بود، تعدادی تجهیزات ساختمانی مسروقه کشف شد.
وی گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگیری جیب بر سابقه دار
رئیس کلانتری 107 فلسطین با اشاره به دستگیری یک سارق جیب بر در محدوده سه راه طالقانی گفت: این متهم در اتوبوس های شهری حضور یافته و از شهروندان جیب بری می کرد.
سرهنگ غلامرضا یوسفوند افزود: با ارجاع چندین فقره شکایت از سوی شهروندان و مسافران اتوبوس های شهری در خصوص جیب بری های متعدد، پرونده ای در کلانتری تشکیل و اقدامات برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد.
وی اظهار کرد: با حضور نامحسوس و گشتزنی های تخصصی در محدوده ایستگاه های اتوبوس شهری در محدوده خیابان طالقانی، در نهایت مشخصات ظاهری این سارق به دست آمد و در میان ماموران توزیع شد تا در صورت مشاهده وی را دستگیر کنند.
رئیس کلانتری 107 فلسطین گفت: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه ظهر روز گذشته در یکی از ایستگاه های اتوبوس در محدوده سه راه طالقانی، درگیری میان 2 مرد توجه ماموران جلب کرده و برای بررسی موضوع وارد ماجرا شدند.
سرهنگ یوسفوند افزود: در بررسی این درگیری مشخص شد که یکی از طرفین نزاع با اتهام واردکردن به مرد دیگر، اصرار دارد که وی جیبش را زده است که این امر ظن ماموران را برانگیخت و از هر 2 بازجویی در محل انجام دادند.
وی اظهار کرد: با توجه به اظهارات هر 2طرف درگیری ماموران مجبور شدند آنها را برای روشن شدن موضوع به کلانتری منتقل کنند و در نهایت طی بازجویی های انجام شده مشخص شد که یکی از این 2مرد سارق و دیگری شاکی است.
رئیس کلانتری 107 فلسطین گفت: به این ترتیب مرد سارق تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه به جرم خود اعتراف و همچنین به سه فقره سرقت و جیب بری دیگر در همان روز نیز اقرار کرد و در بازرسی بدنی از وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه و دو کیف پول مسروقه کشف شد.
سرهنگ یوسفوند افزود: متهم به همراه پرونده تکمیل شده به دادسرا منتقل شد تا در این خصوص تصمیمات قضایی اتخاذ شود.

*دستگیری سارقان خودرو
رئیس کلانتری 158 کیانشهر با اشاره به دستگیری 2 سارق خودرو در بزرگراه بعثت گفت: ظن پلیس به پلاک مخدوش خودرو، این سارقان را گرفتار قانون کرد.
سرهنگ سیدامین موسوی پور افزود: ظهر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در بزرگراه بعثت بودند که مشخصات مخدوش یک خودروی سواری توجه آنها را جلب کرده و برای بررسی موضوع، مشخصات خودرو را از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام کردند.
وی اظهار کرد: در استعلامات انجام شده مشخص شد که خودروی مذکور ساعتی پیش از همان محدوده به سرقت رفته است و در حال حاضر تیمی از ماموران انتظامی در تعقیب سارق یا سارقان آن هستند.
رئیس کلانتری 158 کیانشهر گفت: زمانی که مشخص شد این خودرو مسروقه است، ماموران به سرنشینانش دستور توقف دادند اما راننده به جای تمکین به دستور پلیس بر سرعت خود افزوده و سعی کرد از محل متواری شود که این اقدام به تعقیب آنها منجر شد.
سرهنگ موسوی پور افزود: این تعقیب و گریز مدتی ادامه یافت تا اینکه در نهایت خودرو متوقف و هر 2سرنشین آن بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شدند که طی بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف کردند.
وی اظهار کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

*سارق وانت بارها در خلیج فارس دستگیر شد
رئیس کلانتری 179 خلیج فارس با اشاره به دستگیری سارق یک دستگاه خودروی وانت گفت: این متهم برای رهایی از دست ماموران انتظامی سعی کرد از گیت های ایست و بازرسی پلیس فرار کند که موفق نشد.
سرهنگ حسین عادلی افزود: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و شناسایی سارقان خودرو، در این محدوده، ماموران گشت انتظامی این کلانتری اقدام به برپایی پست های ایست و بازرسی کردند.
وی اظهار کرد: در یکی از این ایست و بازرسی های ماموران به یک خودروی وانت مشکوک شده و از آنجا که چند شب قبل نیز یک دستگاه خودروی وانت به سرقت رفته بود، ماموران برای بررسی به راننده دستور توقف دادند.
رئیس کلانتری 179 خلیج فارس گفت: راننده بدون توجه به دستور پلیس با همان سرعت بالا از پست و ایست و بازرسی رد شد که این اقدام به تعقیب وی منجر شده و در نهایت چند متر آنسوتر، متوقف و از سوی ماموران دستگیر شد.
وی افزود: متهم و خودرو به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت خودروی وانت اعتراف و در بررسی ها مشخص شد که سارق، خودرو را از محدوده دولت آباد به سرقت برده است.
سرهنگ عادلی گفت: با شناسایی مالک خودرو از وی دعوت شد تا برای تحویل خودرو به کلانتری مراجعه کند و متعاقبا سارق خودرو پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

*دستگیری زورگیر در غرب تهران
رئیس کلانتری 138 جنت آباد از دستگیری یک سارق زورگیر در محدوده غرب تهران خبر داد و گفت: این متهم به جرم 10 فقره سرقت و زورگیری دستگیر شد.
سرهنگ عباس واعظی افزود: با ارایه شکایت های متعدد از سوی شهروندان ساکن محدوده جنت آباد، در خصوص سرقت ها و زورگیری های یک سارق سیاه پوش با موتورسیکلت، پرونده ای در دایره قضایی این کلانتری تشکیل و تیمی از ماموران تجسس کلانتری برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: در بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخص شد که این زورگیر یکی از خلافکاران سابقه دار این محدوده است که در پرونده اش چندین فقره سابقه سرقت و زورگیری مشاهده می شود.
سرهنگ واعظی گفت: پاتوق و محل تردد این متهم در محدوده غرب تهران شناسایی شد و با کسب دستور قضایی، تیمی از ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.
رئیس کلانتری 138 افزود: پس از چند شبانه روز تعقیب و مراقبت، نهایتا این متهم در یک قهوه خانه، واقع در جنت آباد شناسایی و پیش از فرار دستگیر شد.
سرهنگ واعظی اظهار کرد: در بازرسی از وسایل متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه، سه سیم کارت و 2 کارت عابر بانک مسروقه از شهروندان کشف و متهم برای تحقیاقت به کلانتری منتقل شد.
وی گفت: با اعتراف متهم به جرایم خود در بازجویی های انجام شده پرونده تکمیل و متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.