محمدعلی اسدی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر در سال 95، 4 هزار و 500 نفر بود.
وی گفت: امسال با سرمایه گذاری که توسط دولت صورت گرفته می توان به 8 هزار نفر به صورت همزمان در بیمارستان با پزشک و پرستار خدمات رسانی کرد اما این کافی نیست و از مراکز بهداشتی و درمانی می خواهیم که ما را در این زمینه یاری کنند.
اسدی افزود: موضوع نگهداری از معتادان متجاهر تا ظرفیت 2 هزار نفر از سوی شهرداری، راه اندازی مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهر تهران و غربالگری و تفکیک معتادان در حال پیگیری و انجام است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: امکان نگهداری از معتادانی با گواهی ماده 15(ترک اجباری) به دلیل بیماری های مسری و قابل سرایت به دیگران در مراکز ماده 16 (ترک اختیاری) وجود ندارد.
وی گفت: ما از سایر نهادهای متولی تقاضا داریم که با ایجاد مراکز نقاهتگاه بیماران صعب العلاج معتاد، از این افراد نگهداری کنند.
اسدی خاطرنشان کرد: اینکه چه نهادی باید مسئولیت این امر را به عهده بگیرد، ما تعیین نمی کنیم.
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران روز دوشنبه با حضور محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و اعضای شورا در استانداری تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: فرانک عابدنژاد
تهرام/1735/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.