به گزارش ایرنا ، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در همایش عشایر شهرستان ورامین که در روستای دمزآباد از توابع بخش جوادآباد ورامین برگزارشد اظهار کرد: مردم حق دارند که از مسئولان نظام سئوال کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند به درستی و شفاف به سئوالات و ابهامات مردم پاسخ قانع کننده ارائه دهند.
وی افزود :کسی که از حق سئوال کردن خودبگذرد ، در اصل از انقلاب خود گذشته است ،مردم باید از مسئولان بخواهند که شیوه های نوین زندگی ، تجهیزات و امکانات را در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی نوین فراهم کنند.
وی با تأکید بر نقش موثر روستائیان و عشایر در توسعه فعالیت های کشاورزی در کشور گفت : کشاورزان و عشایر باید به سراغ فعالیت ها و پروژه هایی روند که درآمد آنان را صورت چشمگیر افزایش دهند ، دیگر نمی توان به شیوه های قدیمی به تولید محصولات کشاورزی و دامی پرداخت و زندگی را با درآمدآن اداره کرد.
رضوی بیان کرد: با بررسی جمعیت روستایی و عشایر کشور از زمان انقلاب تا کنون در می یابیم که جمعیت 20 میلیونی این بخش از جامعه همچنان ثابت مانده است ، این در حالی است که در ابتدای انقلاب جمعیت شهری 15 میلیون نفر بود و امروز این جمعیت شهری با رشد 400 درصدی به 60 میلیون نفر افزایش یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:امروز جوانان روستایی و عشایری از سواد دانشگاهی برخوردارند و دیگر نمی خواهند به شیوه اجداد خود کار کرده و به تولید بپردازند ، در گذشته فقط از شیر و یا گوشت دام استفاده می کردند در صورتی که امروز فقط از شیر 35 نوع محصول با ارزش افزوده بسیار بالا استحصال می شود.
وی بیان کرد: توسعه علمی کشاورزی و دامپروری باعث شده تا برخی از نژادهای دام سبک در هر بار زایمان 4 بره به دنیا آورده و محصول مزارع کشاورزی نظیر گوجه فرنگی به 150 تن در هکتار افزایش یابد که قطعا این نوع تولید ، سود آور خواهد بود.
وی با اشاره به حمایت های دولت از بخش کشاورزی گفت : با پیگیری های رئیس جمهور و معاون اول ، لایحهای 2 فوریتی برای اشتغال روستائیان و عشایر به مجلس ارائه شده که طی آن تسهیلات ارزان قیمت 6 درصد از 50 میلیون تا 10 میلیارد تومان به عنوان سرمایه درگردش و هزینه اولیه راه اندازی فعالیت های اقتصادی در اختیار این افراد قرار می گیرد.
رضوی تصریح کرد: روستائیان با برخورداری از این تسهیلات ارزان قیمت می توانند علاوه بر افزایش میزان تولید ، فرصت های شغلی پایداری ایجاد کنند ورونق و آبادی را بیش از گذشته به مناطق روستایی بازگردانند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.