مهدی حجت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ضوابط بلندمرتبه سازی در تهران تاکنون توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و ابلاغ نشده، افزود: باید در بازنگری طرح تفصیلی تمام مناطق تهران را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود کدام مناطق ظرفیت بلندمرتبه سازی دارد.
وی با اینکه در تمام شهرهای دنیا بلندمرتبه سازی تنها در یک منطقه خاص انجام می شود، اظهار کرد: بلندمرتبه سازی در تمام نقاط تهران به دلیل برهم زدن تعادل شهر یکی از رویه های اشتباه گذشته، اما اینکه در هیچ نقطه ای از شهر بلندمرتبه سازی انجام نشود نیز درست نیست.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: باید در بازنگری طرح تفصیلی یک منطقه و زون خاص به منظور بلندمرتبه سازی مشخص شود.
به گزارش ایرنا، ضوابط بلندمرتبه سازی اسفند ماه سال 93 پس از برگزاری 26 جلسه بررسی در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید و اوایل سال 94 برای تأیید نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شد.
در همین راستا مقرر شد تقاضاهایی که قبل از سال 94 ارائه شده بود به صورت موردی رسیدگی و برای آنها اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص نوسازی بافت فرسوده و مشکل تأمین پارکینگ پارسل های با متراژ پایین گفت: تأمین پارکینگ توسط این واحدها از نظر من نیز قابل قبول نیست.
حجت افزود: درخصوص این مساله مطالعاتی در حال انجام است که آیا پارکینگ هر پارسل 70 متری باید در همان بنا تأمین شود یا خیر؟
به گفته وی این مساله معقول نبوده و در هیچ مکانی بویژه در نقاطی که تعداد پلاک ها فشرده و کوچک است این اقدام صورت نگرفته است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران افزود: پارکینگ های واحدهای کوچک باید به پارکینگ های جمعی که در نقاط مختلف ساخته می شود متکی باشد.
وی بازنگری طرح تفصیلی را موضوعی مهم توصیف کرد که در قالب آن برای تمامی این مسائل برنامه ریزی خواهد شد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.