به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد تهران، 330 آزمایشگاه همکار این اداره‌ کل و دارای پروانه تایید صلاحیت استاندارد با نظارت‌های سختگیرانه اداره استاندارد بر عملکرد این آزمایشگاه‌ها مواجه هستند.
خرابی تجهیزات، نبود وجود تجهیز و نیروی فنی و متخصص، نداشتن توانایی فنی در انجام امور محوله، و یا تخلف در عملکرد از دلایل ابطال و تعلیق پروانه صلاحیت این آزمایشگاهها اعلام شده است.
این گزارش می افزاید: تمدید نشدن گواهی و ابطال و تعلیق پروانه ها در صورت وجود عدم صلاحیت اجرا می شود که آزمایشگاه تعلیق شده از یک تا سه ماه، با رفع نواقص، رفع تعلیق شده و مجددا شروع به کار می کند و مراکزی که پروانه آنها ابطال شده پس از گذشت 6 ماه مجددا با تایید اداره کل استاندارد می توانند پروانه اخذ کنند.
ابطال و تعلیق طی 10ماه سال گذشته 15 مورد بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 6 مورد کاهش یافته است.
مدیرکل استاندارد استان تهران امروز در مراسمی از فعالیت 67 شرکت بازرسی و 330 آزمایشگاه همکار با این اداره‌کل در زمینه‌ها و صنایع مختلف، خبر داد و تاکید کرد: صداقت حرفه‌ای و عملکرد باکیفیت از شرایط استمرار همکاری این اداره‌کل با شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌هاست.
همچنین در این مراسم از 3 نفر از بارزسان نمونه تقدیر شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید
تنظیم: فرانک عابدنژاد**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.