به گزارش خبرنگارایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن موید زاده درخطبه های این هفته نماز جمعه پردیس با اشاره به اختلاف طبقاتی که موجب نارضایتی در جامعه می شود، افزود:مسئولین باید بدانند اگر می‌خواهندحقوق خودشان بالا برود باید به فکر حقوق مردم باشند.
امام جمعه موقت شهرستان پردیس تصریح کرد: به گفته کارشناسان اقتصادی ، جامعه امروز ما طبقه متوسط را از دست داده است ، بعضی از مسئولین بدانند که الان دیگر طبقه متوسط نداریم، جامعه ما به 2 مرز پولدار و فقیر تبدیل شده است.
وی تاکید کرد:مقام معظم رهبری در 19 دی بعد از اغتشاش ها در سخنان خود فرمودند؛ توزیع ناعادلانه ثروت و افزایش بی رویه قیمت‌ها، فقدان امکانات شغلی و ضعف مدیریت، مهمترین عوامل پیدایش فقر و شکاف طبقاتی در جامعه است.
موید زاده تصریح کرد: وقتی تسهیلات مناسب، شادی و نشاط در جامعه نباشد، وجود فقر، بیکاری ، طلاق، دشوار شدن شرایط ازدواج برای جوانان، مجموعا باعث شکاف و اختلاف طبقاتی درجامعه می شود.
امام جمعه موقت شهرستان پردیس گفت: دولت‌مردان و مسئولان ما باید بدانند اگر بخواهند شاهد بیشتر شدن این شکاف و این اختلاف طبقاتی درجامعه نباشند باید معظل بیکاری در جامعه را برطرف ، فاصله و شکاف طبقانی را کاهش و حقوق و دستمزدهای افرادی را که زیر خط فقر هستند را تغییر دهند.
وی افزود: امیدواریم با عنایت خداوند متعال شاهد چنین روزی باشیم و مسئولین ما برای رفاه حال مردم قدم بردارند.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به جنگ جمل اظهارداشت : اختلاف طبقاتی دلیل اصلی جنگ جمل بود و دومین علت نوع خلافت علی(ع )بود.
امام جمعه موقت شهرستان پردیس تصریح کرد:امیرالمومنین (ع)اوضاع را به زمان پیغمبربرگرداند، طلحه و زبیر عاملان اصلی جنگ جمل با وجود مکنت مالی از حضرت علی (ع) چشمداشت مالی داشتند، آن حضرت مقرری آنها را درست شبیه زمان پیغمبر (ص) تعیین کردند و ازاینجا اختلاف شروع شد.
وی با اشاره به میلاد با سعادت دخت گرامی امیرالمومنین (ع ) زینب کبری (س)و روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) طبق روایات نزد پروردگار متعال دارای رتبه و مقام بالایی هستند و توسل به این بانوی بزرگوار منشا گشایش مشکلات و معضلات است.
وی با بیان دیگر خصوصیات حضرت زینب(س) افزود: شئونات باطنی و مقامات معنوی حضرت زینب (س)این بانوی امینه خدا بسیار زیاد است و کسی نمی تواند فضایل و مناقب این بانوی بزرگوار را به تحریر در آورد، در علم فصاحت، بلاغت، زهد، شجاعت و سخاوت شبیه ترین مردم به پدرش حضرت علی (ع ) و مادرش فاطمه زهرا (س) است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: اشرف پورمند انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.