به گزارش خبرنگارایرنا، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان تهران گفت: اصول آموزشی، طرح تکاپو و کارورزی باید توسط همه دستگاه های مرتبط با موضوع اشتغال جدی گرفته شود.
وی گفت:طرح کارورزی برای تحقق ١٢٦ هزار تعهد استان تهران که باید تا پایان سالجاری محقق شود در ایجاد شغل مهم و موثر است.
مقیمی گفت: آموزش جوانان در فضای واقعی کسب و کار و مهارت های فنی موجب تسریع در اشتغال و رشد کارگاه های صنعتی و تولیدی می شود و باید برای آن احترام قائل بود.
وی با بیان اینکه ٥ هزار کارورز متقاضی باید میان ١٧ هزار واحد صنعتی تقسیم شوند، گفت: تحقق این امر کارسختی نیست و باید محقق شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: ٢٥ هزار کارورز در سطح استان تهران برای کسب آموزش های میدانی و مهارتی ثبت نام کرده اند.
حاتم شاه کرمی ادامه داد: یک هزار و ٧٥٥ واحد پذیرنده کارورزان در سامانه ثبت نام کرده اند که تاکنون ٤٤٨ مجوز نیز صادر شده است.
وی با بیان اینکه طرح کارورزی و مشاغل خانگی در این نشست بررسی شد افزود: بخشی از پرونده های تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی توسط بانک ها تعیین تکلیف نشده است که مقرر شد انجام شود.
شاه کرمی گفت: ١١٢ میلیارد تومان در مرحله اول برای طرح اشتغال پایدار روستایی بین شهرستانهای استان تهران توزیع شد.
وی گفت: ١٥ رسته طرح تکاپو نیز بر اساس برش دستگاهی و شهرستانی مشخص و سهم دستگاه ها از ٣ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته نیز معین شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شود.
خبرنگار: محمد بیدارمنش
تهرام/6139/1109
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.