به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور جمعه شب در اولین جلسه ستاد مناسبت های مذهبی گفت: اولین جلسه این ستاد به پیشنهاد امام جمعه ری با عنوان ستاد بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی در شهرستان ری تشکیل شد.
وی تصریح کرد: مناسبت های مختلفی در این شهرستان وجود دارد که مختص این شهر هستند و نشان از تاریخ پر قدمت و سابقه انقلابی این شهر را دارند و شایسته است که به بهترین نحو پاس داشته شوند.
وی عنوان کرد: مناسبت ها و ایام الله های عمومی نیز می بایست با شکوه تمام و با سابقه درخشان انقلابی برگزار شود، از این رو تشکیل ستاد بزرگداشت مناسبت ها که در جهت هماهنگی و چابک سازی دستگاه ها است برای این شهرستان بسیار ضروری است.
امام جمعه ری نیز در ادامه، این ستاد را حرکتی نیکو برای ساماندهی حرکت یکپارچه برای بزرگداشت ایام گوناگون در طول سال خواند و گفت: تشکیل این ستاد، هماهنگی های بین دستگاهی به نحوی بهتر و سریعتر انجام خواهد گرفت و از موازی کاری ها و ناهماهنگی های احتمالی میان نهادهای ذی ربط ممانعت خواهد کرد.
حجت الاسلام شاهچراغی تقویت نقاط مثبت آیین ها را از روش های حفظ ارزش های دینی و اسلامی در جامعه اعلام کرد و گفت: با شناسایی آسیب ها و مشکلات موجود در عزاداری ها در بین مردم، می توان جلوی خرافات را گرفت و رفتارهای اصولی عزاداری را در جامعه گسترش داد.
همچنین به پیشنهاد حجت الاسلام شاهچراغی و تایید دیگراعضای این شتاد حجت الاسلام مسلمی معاون اجتماعی شهرداری منطقه 20، به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شد و اساسنامه پیشنهادی را برای این ستاد را به دیگر اعضا برای مطالعه و تصحیح تقدیم کرد.
آستان مقدس امام خمینی (ره) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به همراه 14 بقعه از امامزادگان در شهرستان ری واقع شده اند، همچنین تاریخ این شهرستان سرشار از حرکت های انقلابی و جهادی مردم در پیروزی انقلاب 57 است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.