محمدحسین تاجیک روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهرستان ورامین، بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های آبی، بیش از نیمی از این اراضی زیر کشت نمی رود.
وی افزود: کاهش میزان بارش نزولات جوی، افت سطح آب های زیر زمینی و عدم تخصیص حق آبه دشت ورامین از سد ماملو باعث شده تا بسیاری از اراضی حاصلخیز ورامین بدون کشت رها شود.
وی بیان کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم به منظور حمایت از بخش کشاورزی و مدیریت مصرف آب ، اعتبارات و تسهیلات ویژه ای را در اختیار کشاورزان قرار داده تا آن ها با تغییر سیستم های آبیاری از غرقابی به نوین اختصاص ، از آب موجود به بهترین نحو استفاده کنند.
تاجیک بیان کرد: با اقدامات ترویجی و تشویق کشاورزان به استفاده از شیوه ها نوین آبیاری ، تاکنون 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند که این امر باعث شده تا در سال زراعی پیش رو بیش از 2 هزار و 500 هکتار به سطح زیر کشت اراضی ورامین افزوده شود.
وی سطح زیر کشت اراضی دشت ورامین را پیش از این ، 37 هزار هکتار اعلام کرد.
مدیرجهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و ارائه درخواست، از تسهیلات مناسبی که دولت در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده کرده و بامدیریت مصرف آب، به سطح زیر کشت اراضی خود بیافزایند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
در سال زراعی جاری بیش از 21 هزار هکتار از اراضی ورامین زیر کشت گندم و جو و بیش از 2 هزار هکتار زیر کشت کلزا رفته است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.