به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری‌ شهری روز یکشنبه در دیدار با روحانیون و امامان جمعه شهرستان ری به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: حضور جوانان در برنامه های فرهنگی و مذهبی مهم است ولی ایجاد ارتباط معنوی و عاطفی روحانیون با جوانان مهمتر است.
وی با بیان اینکه امروز آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی با آبروی روحانیت شیعه گره خورده است، اظهار کرد: مسئولیت روحانیون شیعه امروز از هر زمان دیگر سنگین تر است و باید این قشر ضمن رساندن پیام های الهی به مردم در جهت حفظ و اعتلای نظام اسلامی تلاش کنند.
ری شهری در ادامه به حدیثی از حضرت محمد(ص) که مبنی بر اینکه در روز قیامت از روحانیون و خطاب در خصوص مطالب و اهدافشان از ارائه آن مطالب به مردم سوال خواهد شد، تاکید کرد: روحانیون باید قبل از رفتن به منبر در خصوص مطالبی که می خواهند به مردم ارائه دهند تحقیق و مطالعه کنند و مطالبشان را با توجه به مخاطبان خود انتخاب نمایند.
وی ادامه داد: روحانیون باید به زمان و وقتی که مخاطبانشان احترام بگذارند و از ارائه مطالب تکراری و غیر ضروری اجتناب کنند، چرا که این کار باعث دل زدگی آنان می شود.
ری شهری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه روحانیون باید به اهداف موعظه های خود هم توجه داشته باشند، ابراز کرد: هدف از سخنرانی نباید اهداف دنیوی مانند شهرت، پول و دنیا پرستی باشد بلکه باید هدف اصلی خداوند باشد.
وی ادامه داد: امروز مهمترین ویژگی روحانیون باید زهد و فاصله گرفتن از مسایل مادی باشد.
ری شهری با اشاره به اینکه روحانیون و علما پزشک های دین هستند، عنوان کرد: وقتی مردم ببینند پزشکان دینشان به درد دنیا پرستی گرفتار شده اند، ناخداگاه از آنان فاصله می گیرند.
دیدار تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با روحانیون و امامان جمعه و جماعت شهرستان ری به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) امروز(یکشنبه) در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
قبل از این مراسم آیت الله محمد محمدی ری‌ شهری، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از روحانیون شهرستان ری به مناسبت میلاد با سعاد حضرت عبدالعظیم(ع) 110 اصله درخت مثمر را در محوطه حرم غرص کردند.
29 آذر تا پنجم دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
/6003/3218
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.