سید احمد صفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری منطقه 20 با همکاری آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در محوطه ایستگاه مترو شهرری اقدام به برپایی نمایشگاه 'نقش ارادت' کرده است که در این نمایشگاه 35 تابلو نقاشی و خطاطی با مضامین میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) و 40 عکس قدیمی از حرم ایشان به نمایش گذاشته شده است.
وی هدف اصلی برپایی این نمایشگاه را ایجاد ارتباط معنوی میان مردم و حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه از 27 آذر ماه تا پنجم دی ماه همه روزه از ساعت 9:30 دقیقه تا ساعت 20 پذیرای عموم مردم خواهد بود.
صفوی با بیان اینکه برنامه های شهرداری منطقه 20 درهفته میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) در 2 بعد فضا سازی شهری و اجرای برنامه ها مناسبتی اجرا می شود، افزود: آماده سازی و زیبا سازی اطراف حرم به وسیله آذین بندی، نصب بنرهای هفته ولادت و جملات اهل بیت(ع) در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) از دیگر برنامه های شهرداری منطقه 20 در ایام میلاد با سعادت عبدالعظیم(ع) است.
حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
29 آذر تا پنجم دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
/6003/3218
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.