به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری‌ شهری روز دوشنبه در دیدار با برخی از روسای دانشگاه ها و فرهیختگان همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: ایجاد دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها حرکت خوبی است ولی این دفاتر به تنهایی نمی تواند میان حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کند و این کار نیازمند برنامه ریزی در سطح گسترده و کلان کشور است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 2 مدل نگاه به علم در دنیا امروز رواج دارد، اظهار داشت: مدل اول نگرش علم برای کسب ثروت است و مدل دوم، نگرش علم برای خدمت به مردم است.
وی تصریح کرد: نگرش علم برای کسب ثروت در حوزه و دانشگاه، بدترین نوع نگرش به علم است چرا که در این نوع نگاه عالم تنها به دنبال کسب درآمد از علم و دانش خود است و همین موضوع باعث می شود که آهسته آهسته عالمان دینی و دانشمندان علمی به خدمت صاحبان زور و زر و استکبار درآیند.
آیت الله ری شهری ادامه داد: امروز بسیاری از مردم به دلیل حاکم شدن نگرش علم برای کسب ثروت از توسعه علمی بیزارند چرا که می دانند با توسعه روز افزون علم، آنها هر روز بیشتر از دیروز فقیرتر و محتاج تر خواهند شد.
وی نگرش علم برای خدمت به مردم را بهترین نوع نگاه به علم دانست و ابراز داشت: عالم دینی که می خواهد از علم و آگاهی خود در جهت خدمت به خلق خدا استفاده نماید؛ جزو بهترین بندگان خداوند است که هر روز بر نورانیت و معنویتش افزوده می شود.
وی ادامه داد: فقط عالمان دینی و دانشمندانی که در پی خدمت به مردم هستند می توانند در میان مردم تحول ایجاد کنند و امروز جامعه ما نیازمند این گونه افراد است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نبود وحدت واقعی میان حوزه و دانشگاه را فقط کوتاهی دانشگاهیان ندانست و افزود: امروز متاسفانه خلاء نبود عالمانی مانند شهید مطهری و شهید مفتح در جامعه ما به خوبی حس می شود.
مراسم دیدار آیت الله ری شهری با روسای دانشگاه ها و فرهیختگان همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ظهر دوشنبه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.