به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در پایان جلسه کارگروه اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این طرح و ایجاد این میزان فرصت شغلی، کار بزرگ و سنگینی است و برهمین اساس مقرر شد کمیته های اجرایی هر هفته موانع موجود دراین مسیر را شناسایی و برای برنامه ریزی در جهت رفع، گزارش کنند.
وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، اگر کار طبق زمانبندی و با اخذ به موقع مجوزها انجام شود و بانک ها همکاری کنند، می توانیم شاهد اجرای کامل طرح با ایجاد فرصت های شغلی پیش بینی شده باشیم.
استاندار تهران تصریح کرد: طرح اشتغال روستایی نیز از طریق بانک سینا بین بنیاد علوی و استانداری تهران امضا شده و طبق آن حدود 50 میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک سینا و 10 میلیارد تومان از طریق بانک پارسیان برای اجرای آن درنظر گرفته شده است.
مقیمی تصریح کرد: اجرای این طرح و تحقق اهداف پیش بینی شده آن، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال روستایی است که تسهیلات با کارمزد 4 درصدی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال برای روستاییان را فراهم می کند.
استاندار تهران با اشاره به اینکه دراین جلسه عملکرد دستگاه ها در سال 95 و مقایسه 6 ماهه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع اشتغال بررسی شد، گفت: بررسی ها نشان می دهد در برخی از شاخص ها در استان تهران عقب هستیم و در این زمینه توصیه های لازم به دستگاه ها داده شد تا پایان سال طبق برنامه پیش برویم.
مقیمی افزود: در این جلسه 3 طرح برای کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت که امسال به عنوان کار جدید در حال انجام است و قبلا در 2 استان به شکل پایلوت اجرا شده است.
مقیمی تصریح کرد: تا کنون حدود 24 هزار نفر برای طرح اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند و 1400 واحد نیز برای جذب کارورزان دراین طرح اعلام آمادگی کرده اند.
به گفته وی، فعالیت های اجرایی این طرح در استان تهران آغاز شده و 121 نفر نیز قرارداد کار منعقد کرده و مشغول کار شده اند.
استاندار تهران با اشاره به بررسی طرح مشاغل خانگی در جلسه امروز، افزود: براین اساس برای اجرای این طرح 52 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
استاندار تهران همچنین لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 اشاره و اظهار کرد: دولت بودجه را تنظیم و طی لایحه ای تقدیم مجلس کرده تا پس از بررسی کمیسیون ها در صحن علنی مجلس در خصوص آن تصمیم گیری شود.
به گفته مقیمی، کلیات بودجه می تواند خیلی از مشکلات را حل کند به خصوص اینکه در این بودجه عملکرد سال قبل بررسی شده و قرار است طرح های نیمه تمام در اولویت باشد و واگذار شوند.
جلسه کارگروه اشتغال استان تهران به ریاست استاندار و با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و نماینده مردم شهرستان ملارد، قدس و شهریار در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.
تهرام 6139/7243**1625
خبرنگار: جواد آل داود - انتشار: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.