به گزارش ایرنا،زهرا نژادبهرام روز سه ش نبه در بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درخصوص اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش تلفات و هزینه های احتمالی پس از آن تذکر داد.
عضوهیات رئیسه شورا شهر تهران درتذکرات خود گفت: برخلاف زلزله به موضوع سیلاب و آبهای روان سطحی توجهی نداریم.
وی با اشاره به سابقه وقوع سیل در تهران ادامه داد: تنها 21 میلیارد تومان بر اثر وقوع سیلاب در سال 91 به متروی تهران خسارت وارد شد.
نژاد بهرام اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره گذشته مسئول این قضایا است و مدیریت جدید باید نسبت به این موضوع حساس باشد.
به گفته وی، یکی از دلایل عدم دفع سیلاب ها پوشیده شدن سطح مسیل های پایتخت و ساخت و ساز برروی آن هااست.
نژادبهرام در مورد راهکار این قضیه نیز خاطرنشان کرد: لایروبی مسیل ها، اصلاح مسیل ها و حوزه های برون ریز می تواند به رفع این مشکل کمک کند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود:از آنجا که کلانشهر تهران طی سه دهه گذشته ۴ سیل مخرب را در سالهای ۱۳۶۶، ۱۳۷۴،۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ پشت سر گذاشته و در جریان این وقایع تلفات جانی قابل توجهی به بار آمده به گونه ای که بالغ بر ۳۲۰ تن از شهروندان تهرانی جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند و از سوی دیگر براساس نتایج مطالعات تخصصی، دوره بازگشت سیلابها در تهران در 2مقیاس اولیه و ثانویه ۲۵ و ۵۰ ساله است، نیاز به تغییر رویکرد از جنگل زدایی و بارگذاری بدون لحاظ مطالعات جامع و استراتژیک در توسعه حوزه های آبریز و آمایش سرزمین(تغییر در کاربری های حوزه بالادست کلانشهر تهران) بطور جدی احساس می شود.
وی گفت :انتظار می رود شهرداری تهران از هرگونه تجاوز به حریم یا بستر رودخانه و کاهش ظرفیت آب گذری،تمرکز بر روش های سازه ای صرف در قبال مهار سیل، نگاه نقطه ای به حوزه آبریز و فقدان برنامه ریزی بلندمدت،دوری کرده و تمرکز خود را برتهیه برنامه های جامع مقابله با خطر سیل متمرکز کند.
براساس شواهد و قرائن، خطر سیل برای شهر تهران، قریب الوقوع تر از زلزله است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم :فرانک عابدنژاد انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.