دکتر بابک بختیاری جم روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح اتوبوس سیار با هدف آگاه سازی افراد جامعه از بیماری ایدز و ارائه مشاوره رایگان به افراد مختلف جامعه در شهرستان ورامین صورت گرفته و طی آن یک دستگاه اتوبوس که به تجهیزات آزمایشگاهی مجهز است و از وجود کارشناسان شبکه بهداشت بهره می برد ، نسبت به آزمایش رایگان ایدز اقدام می کنند.
وی افزود : این اتوبوس در میدان امام(ره) ورامین مستقر شده و در کمترین زمان ممکن تنها با گرفتن یک قطره خون از مراجعین ، نتیجه آزمایش را به افراد ارائه می کند.
بختیاری تأکید کرد: نتایج خون گیری از مراجعه کنندگان به صورت محرمانه به آنان اطلاع داده می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر انجام آزمایش رایگان ایدز ، کارشناسان شبکه بهداشت نسبت به ارائه مشاوره های پزشکی رایگان به مراجعین اقدام می کنند.
بختیاری تأکید کرد: امروز با پیشرفت های علمی صورت گرفته ، ایدزدیگر یک بیماری لاعلاج به حساب نمی آید ولی باید با مراقبت های ویژه ، از ابتلای افراد به این بیماری پیشگیری کرد.
وی تصریح کرد: ابتلا به بیماری ایدز علاوه بر هزینه های بالای درمان ، آثار اجتماعی و فرهنگی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند و لازم است تا با آموزش های لازم به ویژه به نسل جوان ، از گسترش آن در جامعه جلوگیری کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین گفت : این طرح تا پایان این هفته در میدان اصلی شهر ورامین اجرا می شود.
دهم آذر روز جهانی ایدزبود و سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به HIV انتخاب کرده است.
اچ آی وی، نوعی ویروس نقص ایمنی است که باعث عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود؛ با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به ایدز یا سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.