به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با محکوم کردن این اقدام رییس جمهوری آمریکا افزود: این اقدام شیطانی استکبار با مکر الهی مواجه شد و در هفته وحدت، موجب وحدت و انسجام بیشتر جهان اسلام علیه سلطه و اشغال فلسطین مظلوم شد.
وی با اشاره به این فرموده رهبر انقلاب که «به زودی این غده سرطانی از صحنه روزگار محو می شود»، اظهار کرد: از ابتدای نهضت اسلامی در دهه 40، جهاد در برابر استکبار جهانی، حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی در دستور کار بوده است.
وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر تهران اقدام ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم می کنند، اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز سیاست خارجی ایران بر مبنای حذف این غده سرطانی از منطقه استوار بوده است.
هاشمی با بیان اینکه نخستین اقدام روشنگرانه علیه اشغال فلسطین توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد، گفت: ایشان در جریان تبعید سال 1342، کتاب القضبه الفلسطینه با قلم اکرم زعیتر که سفیر اردن در ایران بود را ترجمه و با نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در سال 1343 منتشر کرد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این کتاب از تاریخچه فلسطین تا شکل گیری یهود را بیان کرده و در آن زمان ساواک با چالشی جدی رو برو شد و انتشار کتاب را ممنوع کرد و به انتشارات دارالمکتب که این کتاب را منتشر کرده بود، اخطار داد.
هاشمی تصریح کرد: مصدق در آن زمان این کتاب را مطالعه و 200 جلد از آن را خریداری و این کتاب ها بین مردم به صورت رایگان توزیع شد.
وی خاطر نشان کرد: بیت المقدس به عنوان سرزمینی فلسطینی و قبله اول مسلمانان جهان، همواره مورد توجه و احترام ملت های اسلامی بوده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.