به گزارش ایرنا ، صدها معلول پاکدشتی روز سه شنبه با حضور در خیابان های اصلی این شهرستان ، در حالی که پلاکاردهایی با مضمون لزوم تصویب قانون حمایت از معلولان و این که معلولیت محدودیت نیست، خواستار توجه ویژه مسئولان به نیازهای این قشر از جامعه شدند.
رئیس بهزیستی پاکدشت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شعار روز جهانی معلولان امسال جامعه پایدار، انعطاف پذیر و پذیرا برای همه تعیین شده و این مهم جز با تصویب قوانین حمایتی معلولان میسر نمی شود.
محمود برزگر رستمی افزود: معلولان از توانمندی هایی برخوردارند که با استفاده از آن می توانند به راحتی در جامعه همانند افراد عادی زندگی کنند و یقینا تصویب قانون حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی می تواند این مهم را محقق کند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر حدد 4 هزار معلول تحت پوشش خدمات حمایتی بهزیستی پاکدشت قرار دارند که حدود 80 درصد از این افراد با وجود آنکه از توانمندی های بسیاری برخوردارند ، ازمهارت های شغلی مناسب برخوردار نیستند.
برزگرافزود: بهزیستی پاکدشت به منظور معرفی این افراد به بازار کار، دوره های تخصصی فنی و حرفه ای ویژه معلولان برگزار کرده تا شرایط برای حضور آن ها در بازار کار فراهم شود.
وی بیان کرد: یکی از شرایط لازم برای حضور معلولان در جامعه ، مناسب سازی معابر است که این موضوع باید در کمیته مناسب سازی پیگیری و تمامی دستگاه های اداری و اجرایی نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
پاکدشت با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.
12 آذر روز جهانی معلولین نام دارد.
خبرنگار: سیدحسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.